اخبار لوازم خانگی

تولید انواع شیرآلات و ترموستات در داخل کشور

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: در گذشته سرشعله ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: در گذشته سرشعله اجاق گاز هم از ایتالیا وارد می شد اما امروز انواع شیرآلات و ترموستات در داخل تولید می شود.

حبیب الله انصاری دبیر کل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، با اشاره به میزان وابستگی تولید لوازم خانگی به واردات بیان داشت: بیشترین قطعه مورد نیاز لوازم خانگی به واردات در حوزه موتور یخچال و یخچال فریزر است.

وی افزود: در گذشته دو کارخانه یخچال سازی در کشور تولیدات داشتند که به خاطر دولتی شدن کیفیت خود را از دست دادند و مجبور به واردات شدند. علت عدم موفقیت تولید این قطعه در ایران پیچیدگی تکنولوژی نسبت به قطعات دیگر و به صرفه نبودن تولید این قطعات بود.

رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: بقیه قطعات درباره اجاق گاز و ماشین لباسشویی نیز همین وضعیت را داشت بطوریکه حتی سرشعله اجاق گاز از ایتالیا وارد می شد اما امروز در ایران انواع شیرآلات و ترموستات تولید می شود.

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیان داشت: ما برای تولید کالاهایی که قابلیت ساخت داخل دارند معیارها و شاخص هایی را مشخص کرده ایم.

وی افزود: ما در هر حوزه ای توجیه اقتصادی را مد نظر قرار می دهیم اما در برخی موضوعات به دلیل استراتژیک بودن و شرایط پیرامونی در صورت وجود پتانسیل بازارهای بین المللی را هدف قرار خواهیم داد و در صورت نبود امکام تولید، دولت و حاکمیت باید ورود کنند چه بسا دولت در برهه های مختلف درخصوص تولید محصولات بدون توجیه اما استراتژیک ورود کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: تمرکز ما در این برهه و مشارکت بخش غیردولتی، روی اقتصادی بودن است و حاکمیت می تواند در بازارهایی که توسط دیگران اشغال شده حمایت کند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه همه مدیران و تصمیم گیران باید قطعات و تجهیرات داخلی را اولویت قرار دهند افزود: در غیراین صورت باید به دنبال واردات باشند./رادیو گفت و گو

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟