اخبار لوازم خانگی

افزایش 25 درصدی قیمت لوازم خانگی در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه بازار روز‌های آرامی را سپری ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه بازار روز‌های آرامی را سپری می‌کند، گفت: امسال حدود ۲۵ درصد قیمت‌ها افزایش داشته است.

مرتضی میری با بیان اینکه وضعیت بازار لوازم خانگی آرام است، اظهار کرد: بر اساس وعده تولیدکنندگان باید میزان تولید با توجه به ممنوعیت واردات افزایش می‌یافت، اما نه تنها تولید افزایش پیدا نکرد بلکه با کاهش نیز روبه رو بوده است.

وی گفت: کمبود نقدینگی، وعدم اختصاص ارز و ماندن مواد اولیه در گمرک از عوامل کاهش تولید است که از سوی تولیدکنندگان بیان می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه قیمت در بازار اشباع شده است، افزود: قیمت‌ها نسبت به قبل از تحریم ۳ برابر و امسال هم حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بازار لوازم خانگی روز‌های آرامی را سپری می‌کند و مردم همانند سال گذشته برای خرید هجوم نمی‌آورند و به دنبال احتکار خانگی نیستند، فقط افرادی که نیاز به خرید دارد به بازار مراجعه می‌کنند.

میری درباره دلایل کاهش نیافتن قیمت‌ها تصریح کرد: ارز نیمایی که در گذشته به تولیدکنندگان اختصاص می‌یافت با قیمت ۸۵۰۰ تومان بود اما، در حال حاضر ارز با قیمت ۱۱ هزار تومان به دست آن‌ها می‌رسد به همین دلیل با عدم کاهش قیمت مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در بازار با کمبودی مواجه نیستیم گفت: کالا به اندازه کافی وجود دارد، اما به دلیل اینکه قیمت‌ها بسیار بالا است، خریدار زیادی وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش قاچاق لوازم خانگی اظهار کرد: علی رغم ممنوعیت واردات اما، شاهد وجود برند‌های مختلف خارجی در سطح بازار هستیم./میزان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟