سایر خبرها

اردبیل قطب نساجی کشور/فعالیت سه کارخانه نساجی با تکنولوژی روز

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هم اکنون سه واحد تولیدی نساجی در حد ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هم اکنون سه واحد تولیدی نساجی در حد کشوری اعم از سبلان پارچه سابق، نساجی ستاره اردبیل و نساجی اردبیل با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه تولید انواع منسوجات در استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند.

رامین صادقی افزود: تکنولوژی‌های این کارخانه‌ها متناسب با تکنولوژی‌های روز دنیا است و در کنار این سه کارخانه واحد تولیدی دیگر به نام ابریشم سبلان در حوزه نساجی استان اردبیل وجود دارد که البته اکنون در تملک بانک بوده اما اقدامات اولیه در راستای واگذاری این واحد تولیدی انجام یافته است.

با توجه به وضعیت کنونی کشور و تحریم‌های اقتصادی، تجارت در حوزه پارچه و نساجی صرفه گذشته را نداشته و افرادی که در تجارت پارچه مشغول بودند تجارت در این حوزه را رها کرده و رو به تولید این محصولات در داخل کشور آورده‌اند.

صدور سه مجوز تاسیس کارخانه نساجی در اردبیل

صادقی بیان کرد: در همین راستا سه جواز تاسیس شرکت نساجی از اواخر سال ۹۷ تا به امروز در خصوص تولید انواع نخ و پارچه در اردبیل صادر شده و یکی از این واحدهای تولیدی در مرحله تحویل زمین است و یکی دیگر از این واحدهای تولیدی که در حوزه تولید انواع پرده فعالیت خواهد داشت در حال خرید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات روز دنیا هستند و این کارخانه برای اولین بار در کشور اقدام به تولید پرده در داخل کشور خواهد کرد.

رییس سازمان صمت استان اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه سبلان پارچه اردبیل تصریح کرد: کارخانه سبلان پارچه اردبیل جزو یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه‌های نساجی کشور بوده و تولید انواع پارچه از صفر تا صد با تکنولوژی‌های روز دنیا همانند تولید پارچه نانو در سبلان پارچه اردبیل انجام می‌گیرد و این کارخانه در حال حاضر با ۱۰ درصد ظرفیت خود و اشتغال ۶۵۰ نفر در حال فعالیت است و تلاش بر این است تا به ارائه راهکارهای مناسب مشکلات این واحد تولیدی برطرف شود.

اردبیل قطب نساجی کشور است

صادقی افزود: با توجه به فعالیت این سه کارخانه نساجی در اردبیل و صدور سه مجوز تاسیس کارخانه نساجی و فعالیت کارخانه ابریشم سبلان در این استان، اردبیل به عنوان قطب تولید نساجی کشور شناخته می شود و در تلاش هستیم تا با رفع مشکلات واحدهای تولیدی دیگر در این حوزه فعالیت منسجم تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟