اخبار لوازم خانگی

افزایش 3 برابری قاچاق لوازم خانگی طی دوسال گذشته

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قاچاق لوازم خانگی به ویژه طی دو سال گذشته از مسیرهای آبی و خشکی با برچسب های فیک ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قاچاق لوازم خانگی به ویژه طی دو سال گذشته از مسیرهای آبی و خشکی با برچسب های فیک محصولات مطرح بین المللی با قیمت هایی پایین تر از تولیدات داخلی در سطحی وسیع و فروش آزادانه آنچنان گسترده شده است که گمان اغماض دولت نسبت به آنها جهت جبران کمبودهای احتمالی داخلی می رود.

سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان تهران با بیان این مطلب افزود:‌ قیمت لوازم خانگی در کشور در حال حاضر بسیار بالا هست و بازار این محصولات با وجود نبود التهاب آنچنانی کنونی، فقط  خریدارانی را دارد که بنا به الزام برای تهیه جهیزیه و … ناگزیر از خرید هستند.
قاچاق لوازم خانگی از سال ۹۶ تا کنون حدوداَ سه برابر شده است
وی ضمن اشاره به اینکه قاچاق لوازم خانگی با توجه به ممنوعیت واردات این محصولات بسیار بیشتر شده و نه تنها از مسیر آبی و لنج های انباشته از لوازم خانگی قاچاق بلکه از مسیرهای زمینی نیز گسترش صدچندان یافته است گفت : قاچاق از سال ۹۶ تا کنون به حدود ۳ برابر میزان قبل افزایش یافته است و متاسفانه مردم نیز با نگاهی سطحی بیشتر طالب لوازم خانگی قاچاق به گمان «برند» بودن هستند.
میری با تاکید بر اینکه این محصولات با نصب برچسب محصولات خارجی بر روی محصولات ایرانی و فروش آنها با قیمت های غیرمتعارف در بازار مشغول به فعالیت هستند خاطرنشان کرد: لوازم خانگی به اصطلاح خارجی که برخی تنها برچسب محصولات «برند» را دارند با گارانتی غیرمعتبر خریداران را در بازار دچار سردرگمی و مشکل ساخته اند، در حالی که قاچاقچیان به راحتی از طریق فضای مجازی بدون هیچ نظارتی مشغول فروش محصولات خود از طریق یک پیامک و سایتهای خرید و فروش آنلاین  هستند.
تهدید به عدم پی گیری قاچاق لوازم خانگی شدیم!
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با بیان اینکه تا کنون موارد بسیاری از فروش اینگونه محصولات قاچاق را به سازمان تعزیرات گزارش کرده ایم افزود:‌در قبال پی گیری های این اتحادیه و ارسال گزارش های فروش قاچاق به سازمان تعزیرات فقط تماس از سوی افراد ناشناسی داشتیم که تهدید به قطع پی گیری معضل قاچاق لوازم خانگی شدیم!
میری یادآور شد: واردات به شکل ته لنجی یا کالای همراه مسافر به شکل انگشت شمار، مجاز اعلام شده است و آن هم برای فروش در مراکز همان استان ، اما متاسفانه در حال حاضر فروش نه از ته لنج بلکه از لنجی انباشته از لوازم خانگی قاچاق بی کیفیت بدون پرداخت عوارض و گمرکی در مراکز اصلی استان مثل تهران، مشهد و…. صورت می گیرد.
شاید دولت می خواهد بازار داخلی متعادل شود!
وی افزود :‌اعلام ممنوعیت واردات لوازم خانگی به دنبال تعهد تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی جهت جبران کمبود این لوازم در داخل صورت گرفت اما تولیدکنندگان به دلیل نبود نقدینگی و تسهیلات بانکی و نوسانات نرخ ارز و برابری نرخ ارز نیمایی با ارز آزاد و دیگر مشکلات نتوانستند به تولید مطلوب خود دست یابند، لذا شاید سختگیری نکردن در باره قاچاق لوازم خانگی نیز به منظور تعادل بازار صورت می گیرد و دولت می خواهد که کمبود جبران شود!
مردم، متضرران واقعی محصولات فیک قاچاق 
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در پایان با اشاره به اینکه متضرران واقعی مقوله قاچاق، تنها خریدارانی هستند که خوشحال از خرید جنس با برندهای مطرح جهان، پس از مدت کوتاهی با برگه گارانتی الصاق شده به جعبه محصول فیک، سرگردان در بازار مراکز پشتیبانی هستند، خواهش کرد تا مردم از تولید این محصولات خودداری کنند./تیتر 20
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟