اخبار لوازم خانگی

اجرای برنامه های توسعه فرش دستباف در قالب خوشه فرش فارس

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان فیروزآباد در زمینه فرش دستباف بر حمایت و تقویت هنر صنعت فرش دست بافت دراین شهرستان تاکید کرد و گفت: برنامه های توسعه فرش دستباف در قالب خوشه فرش فارس با حمایت های این سازمان و شرکت شهرک های صنعتی فارس انجام خواهد شد.

محسن صالحی نیا در بازدید از شهرک های صنعتی فیروزآباد با بیان این مطلب، افزود: برنامه های مختلفی نظیر توسعه بازار صادرات و ارتقاء توان تولید در قالب خوشه فرش دستباف فارس برای رشد و ارتقای فرش دستباف فیروزآباد اجرا می شود.

وی درادامه بر تکمیل زیرساختها در شهرکهای صنعتی فیروزاباد تاکیدکرد وگفت:دراین زمینه علاوه برمنابع استانی،از منابع مالی داخلی این سازمان نیز اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیرصمت درادامه با اشاره به تکمیل بودن ظرفیت واگذاری درشهرک صنعتی روبدان فیروزآباد با اشاره به بازدیداز ناحیه صنعتی جایدشت ، بر تکمیل واجرای طرح های زیرساختی باهدف بسترسازی برای واگذاری زمین به متقاضیان تاکیدکردوگفت: دراین زمینه منابع لازم تخصیص خواهدیافت.

وی همچنین بر پیگیری مشکلات برخی واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات بانکی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز گفت: درشهرک صنعتی روزبدان فیروزآباد با ۶۱ هکتار مساحت در حال حاضر ۱۲۳ قرارداد سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی منعقد که از این تعداد۳۰واحد با اشتغالزایی۲۹۶ نفر در مرحله بهره برداری وسایر واحد‌ها نیز در مرحله ساخت و ساز است.

احمد فتوحی افزود: در شهرستان فیروزآباد علاوه برشهرک صنعتی روزبدان، شهرک صنعتی میمند نیز بابسترهای مناسب درحال واگذای است وبا برطرف شدن مشکل ناحیه صنعتی جایدشت که تامین آب است این ناحیه نیزدر آینده نزدیک آماده واگذاری زمین به سرمایه گذاران خواهدد و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز از سرمایه گذاران حمایت حداکثری خواهد کرد.

وی بیان کرد: در ناحیه صنعتی میمند ۱۶قراردادسرمایه گذاری منعقد و این شهرک صنعت بستری را برای توسعه صنایع مرتبط با گلاب وعرقیات فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟