آموزش

از ترفندهای مهم در آشپزی چه می دانید؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آشپزخانه یکی از مهمترین مکان ها در منزل یا رستوران است که در انجا غذا پخته ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آشپزخانه یکی از مهمترین مکان ها در منزل یا رستوران است که در انجا غذا پخته می شود. برای تهیه غذا ترفندهایی وجود دارد که هر خانم یا آقایی با گذشت زمان آن ها را تجربه می کند. در ادامه این بخش به ترفندهایی که در آشپزخانه می تواند به همه افراد کمک کند، پرداخته شده است.

پاک کردن لکه میوه ها

برای پاک کردن لکه های میوه یا شاتوت از دست هایتان از کمی ماست یا آب لیموی ترش تازه کمک بگیرید.

 

خشک کردن سبزیجات

برای خشک کردن ریحان، گشنیز، شوید، نعناع، برگ پیازچه و جعفری هرکدام را جداگانه خشک کنید. بعد از پاک کردن و شستن آنها را داخل آبکش ریخته و اجازه دهید آبشان کشیده شود و بعد روی پارچه پهن کنید و با باد ملایم پنکه در فضای خانه نیمه خشک کنید و بعد از خاموش کردن پنکه تا چند روز اجازه دهید خشک شوند.

این روش خشک کردن سبزیجات در سایه باعث می شود که عطر و رنگ آن ها ماندگار تر باشد.

 

پوست کردن گوجه

برای پوست کندن راحت گوجه ابتدا برش کوچک و مربع شکل روی پوست گوجه ایجاد کنید. این برش نباید گوجه را نصف کند بلکه فقط باید روی پوست آن باشد. سپس گوجه ها را در چند ثانیه درون آب جوش قرار دهید و بعد درون آب سرد قرار دهید تا به آسانی پوستشان گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟