اخبار لوازم خانگی

ارز نیمایی بهانه تولید کنندگان داخلی برای بالا نگه داشتن قیمت ها

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طبق گفته مسئولان مشخص است تاکنون دولت تصمیمی برای یکپارچگی قیمت ها در بازار لوازم ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طبق گفته مسئولان مشخص است تاکنون دولت تصمیمی برای یکپارچگی قیمت ها در بازار لوازم خانگی نگرفته و این وضعیت فرصت را برای سودجویان فراهم ساخته تا به هر شکل که می خواهند قیمت ها بالا ببرند.

نوسانات نرخ دلار آثار منفی زیادی بر اقتصاد کشور وارد کرد و افزایش قیمت لوازم خانگی از این قاعده مستثنی نبود.

در ابتدا هم زمان با افزایش قیمت دلار قیمت لوازم خانگی به صورت افسار گسیخته ای بالا رفت اما به تدریج قیمت دلار پایین آمد و در رنج ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان کنترل شد عجیب آنجاست که همچنان قیمت بالا رفته این محصولات بالاتر می رود اما پایین نمی آید.

از این رو خبرنگار راه آرمان به بررسی وضعیت بازار، گفتگو با فروشندگان و مسئولان امر پرداخت و علت این افزایش قیمت های غیر قابل کنترل را جویا شد.

یکی از فروشندگان لوازم خانگی گفت: قبل از بالا رفتن قیمت دلار به عنوان مثال یخچالی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری می شد در حالی که اکنون همان یخچال را باید با قیمتی حدود ۳ میلیون خریداری کنیم، تقریبا سه برابر افزایش قیمت داشته است.

وی عنوان کرد: در این شرایط علاوه بر این که قدرت خرید فروشندگان کم شده مردم هم نمی توانند خرید چندانی داشته باشند و در حال حاضر بازار لوازم خانگی با رکود بدی دسته و پنجه نرم می کند.

این فروشنده لوازم خانگی ابراز داشت: در گذشته ای نه چندان دور افراد می توانستند با ۱۰ میلیون تومان جهزیه فرزند خود را فراهم آورد اکنون باید ۳۰ میلیون تومان بپردازد تا همان اقلام را خریداری کند.

وی افزود: خریدار به دنبال جنسی با کیفیت بالا است و اگر تولید کنندگان داخلی جنسی با کیفیت بالا تولید کنند قطعا مورد استقبال خریداران قرار می گیرد اما اگر کیفیت و قیمت پایین باشد حاضر هستند چندین برابر هزینه کنند تا کالایی با کیفیت بالا هرچند خارجی خریداری کنند.

منبع : راه آرمان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟