اخبار لوازم خانگی

شناسنامه دار کردن فرش دستباف در اولویت است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فرشته دست پاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران طی این نشست از برگزاری بزرگترین ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فرشته دست پاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران طی این نشست از برگزاری بزرگترین نمایشگاه فرش در کشور و دنیا از تاریخ سه الی نه شهریورماه خبر داد و عنوان کرد:«این نمایشگاه با حضور 820 شرکت و البته جناب آقای حسن روحانی و وزیر صنعت افتتاح خواهد شد و می توان آن را بزرگترین رویداد در تاریخ نمایشگاه های بین المللی دانست.

وی در ادامه توضیح داد که قرار است در جریان این رویداد بین المللی اتفاق های جذابی نظیر رونمایی از سامانه جامع آماری فرش دستباف ایران، سامانه وب و دکوراسیون ومراحل بافت فرش دستباف به چندین زبان رقم بخورد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت : یکی از دغدغه های اصلی ما موضوع شناسنامه دار کردن فرش دست بافت ایران است.
خانم دست پاک در ادامه افزود: بیش از ۸۰ درصد فرش دستباف کشور صادر می شود و اگر بخواهیم در توسعه برند فرش دستباف ایران موفق باشیم‌ باید بر موضوع شناسنامه دار کردن آن تمرکز کنیم. البته در همین راستا با یک‌ سازمان بین المللی به تفاهم هایی رسیده ایم تا مشکلات پیش رو حل شود.

وی افزود: حدود ۲۹ درصد صادرات فرش دستباف ایران به کشور آمریکا و ۱۲ درصد آن به کشور آلمان بوده است. ما به بیش از ۷۰‌کشور دنیا صادرات داریم که البته تحریم ها باعث شد که صادرات به آمریکا امکانپذیر نباشد اما همچنان صادرات به آلمان ادامه داشته هرچند با کاهش میزان صادرات به دلیل تحریم ها مواجه شده ایم.

دست پاک گفت: میزان تولید نسبت به ۱۰ سال گذشته تغییر خاصی نداشته است اما در شرایط فعلی افزایش نرخ ارز و تامین مواد اولیه شرایط تولید را کمی سخت کرده است. در حال حاضر در سال حدود ۳ و نیم میلیون متر مربع تولید فرش دستباف داریم.

وی در پایان افزود، قیمت فرش دست بافت به دلیل وجود بازارهای سنتی و مشکلات تامین پشم و مواد اولیه از نیوزلند، افزایش پیدا کرد که توانستیم بازار را ساماندهی کرده و قیمت ها را کنترل کنیم. سالن های نمایشگاه امسال به اسامی اساتید برجسته این حوزه مزین خواهد شود و مذاکرات برای فروش فرش دستبافت بصورت اقساطی در مرحله پایانی قرار دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟