اخبار لوازم خانگی

تصمیم گیری های مقطعی مانع از تحقق شعارسال است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: مشکلات فعلی تولید ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: مشکلات فعلی تولید ناشی از تصمیم گیری های مقطعی و عدم حرکت بر اساس یک استراتژی مدون و مشخص است.

دکتر حبیب الله انصاری دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه زمینه های لازم در مسیر توسعه اقتصادی کشور طی سه سال اخیر شکل نگرفته بیان داشت: تعدد سازمان های حاکمیتی و حتی موازی آنها و عدم توجه به جایگاه فعلی و جایگاه آینده کشور از جمله دلایل این مسئله است.

وی با اشاره به پتانسیل های عظیم ایران در حوزه مواد معدنی و کانی افزود: دامنه توسعه صنعتی ایران می تواند به صادرات به کشورهای مختلف متصل شود اما اینکه ما با این حد از ظرفیت های معدنی و علمی به وضعیت فعلی دچار شدیم ناشی از تصمیم گیری های مقطعی و عدم حرکت بر اساس یک استراتژی مدون و مشخص است.

رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اظهار اینکه تصمیمات مقطعی در حاکمیت مبتنی بر چارچوب و بررسی های کارشناسانه نیست گفت: به عنوان مثال برای تحقق تصمیم افزایش توان قطعه سازی در داخل کشور باید زمینه های سرمایه گذاری، تأمین نیازهای نقدینگی و بهره برداری فراهم شود.

همچنین، الهی بیان داشت: یک محصول نهایی متعلقاتی دارد که تولید آن در ایران ممکن نیست و از طرفی سیستم پولی کشور واردات را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: با این شرایط نه تنها کارخانجات رونق پیدا نمی کنند چه بسا به دلیل ناقص بودن قطعات تولیدی، در تولید محصول نهایی نیز دچار مشکل خواهند شد.

تولید کننده لوازم التحریر و نوشت افزار با تأکید بر اینکه صنوف متعدد در کشور نیازمند کارشناسی های متفاوت و قوانین مجزا هستند و نمی توان نسخه رونق لوازم خانگی را در صنعت نوشت افزار هم به کار گرفت گفت: به دلیل بی توجهی به این موضوع نه تنها رونق تولید محقق نمی شود بلکه تولید متضرر نیز خواهد شد./رادیو گفت و گو

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟