اخبار لوازم خانگی

چینی‌ها به جای کره‌ای‌ها در صنعت لوازم‌خانگی جایگزین می شوند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران می‌گوید: با خروج ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران می‌گوید: با خروج برندهای کره‌ای لوازم خانگی از کشور، برخی شرکت‌های داخلی به دنبال جایگزینی برندهای چینی هستند.

«بابک ثقفی» امروز (یکشنبه) درباره جایگزینی چینی‌ها به جای کره‌ای‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرکت های ایرانی در سال‌های گذشته کارخانه، خطوط تولید و تجهیزات زیادی در کشور ایجاد کردند که نباید به دلیل خروج کره ای‌ها، این خطوط تولید بی‌استفاده بماند.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران معتقد است که با وجود همه سختی‌ها و مشکلات اقتصادی داخلی و تحریم‌های بین المللی، جمهوری اسلامی ایران قابلیت تبدیل شدن به هاب (مرکز)‌ صادراتی لوازم خانگی منطقه و کشورهای همسایه را داراست.

وی دلیل خود برای این ادعا را هزینه های حمل پایین، سرمایه گذاری مناسب و هزینه های تمام شده پایین تر لوازم خانگی برشمرد.

ثقفی نقش مدیریت را به عنوان یک عامل اساسی در دستیابی به این هدف مهم برشمرد و گفت: بطور نمونه یکی از شرکت‌های داخلی یک سال پیش از تحریم‌ها، با پیش‌بینی مناسب از بازار که ایران هدف تحریم آمریکایی قرار گرفته یا به دلیل بالا گرفتن تب جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ تقاضا برای تلویزیون در جامعه افزایش می یابد، به واردات بیشتر از این محصول اقدام کرد و سود خوبی نیز نصیبش شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ پیش‌بینی درست از شرایط، یک عامل اساسی زیان نکردن شرکت‌ها و حتی سودآوری آنها در شرایط سختی همچون تحریم‌هاست.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری ایران، ادامه داد: حدود دو سال پیش نیز یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی با پیش‌بینی افزایش قیمت ارز، اقدام به تخصیص منابع مالی خود به خرید ارز با قیمت هشت تا ۹ هزار تومان کرد؛ بنابراین وقتی قیمت لوازم خانگی در کشور افزایش یافت، نیازی به افزایش قیمت تولیدات خود نمی‌دید و بازار را به نفع خود کنترل کرد.

وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ دستمزدها بر افزایش قیمت لوازم خانگی، بیان داشت: در همین شرایط که تنها هزینه های کارگری بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته بود، برخی شرکت‌ها با ارتقای شمارگان تولیدشان توانستند به سود دست یابند و فروش فصلی یکی از همین شرکت‌ها در بهار امسال رکورد زد./ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟