اخبار لوازم خانگی

توقیف بارج حامل لوازم خانگی قاچاق در آبراه اروندرود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند بارج تجاری در آبراه اروندرود ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند بارج تجاری در آبراه اروندرود و کشف محموله میلیاردی لوازم خانگی قاچاق خبر داد.

سردار لطفعلی پاکباز اظهار داشت: مأموران دریابانی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آب‌های ساحلی استان، در عملیات برنامه‌ریزی شده موفق شدند یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشور‌های حوزۀ خلیج همیشه فارس به مقصد بندر آبادان در حرکت بود شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: در بازرسی دقیق از شناور توقیف شده ۳۹ دستگاه یخچال و ۳۸ دستگاه ماشین لباسشویی که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف و ضبط شد.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ارزیابی کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

سردار پاکباز در پایان عنوان کرد: مأموران دریابانی خوزستان با اشرافیت بر آب‌های ساحلی استان و شمال غرب خلیج فارس و کنترل دقیق شناور‌های تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری می‌کنند.

در سال جاری مأموران دریابانی دست کم ۲۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را در سواحل خوزستان و آب‌های شمالی خلیج فارس کشف کرده و از ورود آنان به بازار‌های داخلی جلوگیری کردند.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض پدیدۀ شوم قاچاق کالا و سوخت بوده است./مانا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟