اخبار لوازم خانگی

رصد حرکات و علائم حیاتی ساکنان خانه توسط گلدان هوشمند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فروشگاه زنجیره ای والمارت در حال توسعه گلدان هوشمندی است که می تواند در ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فروشگاه زنجیره ای والمارت در حال توسعه گلدان هوشمندی است که می تواند در خانه حرکات و علائم حیاتی ساکنان را رصد کند. حتی این گلدان قابلیت رصد پیشروی برخی بیماری ها را نیز خواهد داشت.

به نظر می رسد فروشگاه های زنجیره ای والمارت قصد دارد وارد بخش مراقبت های بهداشتی شود. این شرکت مشغول ساخت یک گلدان هوشمند مرموز است که می تواند از راه دور سلامت افراد را رصد کند.

البته تا به حال فقط نمونه اولیه گجت ساخته شده است، اما به نوشته منابع مختلف گلدان می تواند حرکات و علائم حیاتی بدن را رصد کند. علاوه بر آن گلدان مذکور قادر است فرایند پیشروی برخی از بیماری ها را نیز رصد کند.

جالب آنکه این گجت به جای بیمارستان، برای استفاده در خانه ها توسعه یافته است. طبق گزارش ها این گجت در کلینیک بهداشتی جدید والمارت در ایالت جورجیا رصد شده و چند تحلیلگر بازار وال استریت برای رونمایی آن حضور داشته اند.

گلدان مذکور مجهز به حسگرهای مختلف است و می تواند الگوهای راه رفتن فرد را رصد کند. همچنین گلدان می تواند خود به سمت نور حرکت کند.

تحلیلگر بانک بارکلیز درباره رونمایی این گلدان نوشته است: این سیستم ردیابی قدرتمند به شکل یک گلدان است که می تواند حرکات و علائم حیاتی بدن مانند ضربان قلب، راه رفتن و در نهایت میزان پیشرفت یک بیماری خاص را رصد کند. به این ترتیب از عواقب خطرناک، پرهزینه یا حتی مرگبار بیماری جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟