سایر خبرها

آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما تا پایان سال

میهن صنعت : رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تا پایان امسال در راستای اقتصادی کردن ایرلاین‌ها خبر داد و گفت: این رقابت منتج به ارتقای کیفیت خدمات خواهد شد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، علی عابدزاده اظهار کرد: به منظور اقتصادی کردن شرکت‌های هواپیمایی به دنبال آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما هستیم.

 

وی با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما تا پایان امسال به طور کامل آزاد می‌شود افزود: در راستای اقتصادی‌کردن فعالیت ایرلاین‌ها، نرخ بلیت هواپیما از سال گذشته در قالب متنوع‌سازی قیمت‌ها اجرا شد که در ادامه آن تا پایان امسال قیمت بلیت به طور کامل آزادسازی می‌شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بر عملکرد ایرلاین‌ها افزود: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما بین شرکت‌های هواپیمایی رقابت ایجاد می‌کند که این رقابت منتج به ارتقای کیفیت خواهد شد.

 

عابدزاده به پایگاه خبری وزارت راه گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تکلیف بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه است که براساس آن باید نرخ بلیت هواپیما از ابتدای سال سوم برنامه پنجم توسعه یعنی از ابتدای سال ۱۳۹۳ آزادسازی می‌شد اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختیار اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بر اساس قانون به سازمان هواپیمایی کشوری محول شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرا می‌شود.

 

طبق بند «ب» ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است تا پایان سال اول برنامه نسبت به متنوع سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی بار و مسافر اقدام کند و از ابتدای سال سوم برنامه ضمن آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی، خدمات فرودگاهی و شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط نسبت به واقعی‌کردن نرخ آنها اقدام کند.

 

بر اساس این گزارش، از سال گذشته نرخ بلیت هواپیما در گام نخست متنوع سازی شد و بر اساس آن به شرکت‌های هواپیمایی اجازه داده شد تا بسته به نوع و میزان ارائه خدمات حداکثر تا سقف ۳۰ درصد نسبت به افزایش نرخ بلیت اقدام کنند.

نظر شما چیست؟