اخبار لوازم خانگی

برای کسب بازارهای صادراتی کشورهای همسایه برنامه داریم

ال کا ایران : عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: تلاش می شود با کسب دانش فنی و انتقال تکنولوژی در دوران پس از تحریم بتوانیم بازارهای صادراتی کشورهای همسایه ایران را به تولیدات خود اختصاص دهیم.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، امیرحسین میرمحمدصادق در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه هم اکنون ترکیه رقیبی جدی برای ایران در بازار کشورهای اطراف به شمار می آید، افزود: با وجود توانمندی های ایران و اتخاذ برنامه های مدون برای تولید محصولات رقابتی به طور قطع در بخش صادرات جهش قابل توجهی طی یکسال آینده خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر تولید و صادرات کالاهای تولید داخلی که در مشارکت کارخانه های ایرانی با خارجی ها صورت می پذیرد، تاکید دارد، برهمین اساس برنامه ها برای تولید لوازم خانگی با شرکت های کره ای صادرات محور بوده و افزایش ظرفیت تولید بیش از مصرف داخل، زمینه را برای صادرات فراهم خواهد کرد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی همچنین در خصوص سهم محصولات لوازم خانگی کره ای در بازار داخل نیز اظهار داشت: سهم کره ای ها در بازار لوازم خانگی ایران برای کالاهای مختلف، متفاوت است، به عنوان مثال، 70 درصد سهم بازار لباسشویی در ایران متعلق به کره ای ها است، هرچند چینی ها در بازار لوازم خانگی حضور ضعیفی دارند که به نظر می رسد اگر پیش از برداشته شدن تحریم ها، زمینه برای حضور بیشتر آنها در بازار ایران فراهم می شد اما هم اکنون درصد این حضور به شدت کاهش یافته است.

میرمحمد صادق سپس از توافق با یک شرکت کره ای برای بومی سازی تولید لوازم خانگی در ایران خبر داد و گفت: در فاز اول با تولید جارو برقی در مدل های مختلف و در فاز دوم انواع لباسشویی و یخچال فریزر، افزایش خطوط تولید محقق شده و البته این افزایش تولید همگام با استفاده از تکنولوژی روز دنیا بوده است.

وی در خصوص افزایش تعرفه واردات لوازم خانگی کره ای به کشور اظهار داشت: با توجه به مذاکرات به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت این افزایش در حال حاضر تعرفه منتفی شده است.

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: برداشت وزارت صنعت از نحوه همکاری کره ای ها در صنعت لوازم خانگی با ایران در شرایط تحریم یک سوءتفاهم بوده است، چرا که در زمان تحریم بسیاری از شرکت های کره ای همچنان همکاری خود را با تولیدکنندگان ایرانی ادامه داده و حتی در نقل و انتقال پول نیز ایران را حمایت کرده اند.

عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: براین اساس با مذاکراتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، این سوء تفاهم برطرف و افزایش تعرفه واردات لوازم خانگی کره ای منتفی شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از ماشین آلات خطوط تولید کارخانه های مشترک ایران و کره از کره تامین شده و به تازگی نیز کره ای ها تکنولوژی های جدیدی همچون تکنولوژی تولید ماشین لباسشویی را به روش دیجیتال اینورتر را که جدیدترین نوع موتورهای کم مصرف و بادوام برای تولید لباسشویی است، به ایران انتقال داده اند و کارخانجات تولیدکننده ایرانی همچون تکوین آن را به تولید انبوه رسانده اند.

میرمحمدصادق اضافه کرد: در حال حاضر شرکت سامسونگ کره با توجه به شرایط جدید اقتصادی و دوران پساتحریم نه تنها تکنولوژی به ایران منتقل کرده بلکه ساخت تمام قطعات با همین روش انتقال تکنولوژی به کارخانه ایرانی را منتقل داده است.

مدیرعامل شرکت تکوین الکترونیک سپس گفت: این شرکت در ادامه بومی سازی تولیدات خود و انتقال تکنولوژی های روز دنیا به ایران موفق شد خط دوم تولید لباسشویی سامسونگ را به خطوط تولیدات مختلف لوازم خانگی اضافه کند.

میرمحمدصادق افزود: هدف اصلی این شرکت انتقال تکنولوژی و بومی سازی کامل محصولات این شرکت کره ای در بخش لوازم خانگی است.

وی ادامه داد: برنامه اولیه ما صادرات محور بوده و با این افزایش ظرفیت بیش از مصرف داخل تولید خواهیم داشت و با توجه به اینکه مجوز صادرات را از شرکت سامسونگ داریم، امیدواریم به بازار صادراتی منطقه نیز دست یابیم.

تکوین الکترونیک از واحدهای زیرمجموعه گروه سام است که در زمینه تولید انواع محصولات خانگی در ایران فعالیت دارد.

نظر شما چیست؟