سایر خبرها

قانون استاندارد تغییر می‌کند

ال کا ایران : مدیرکل دفتر آموزش و ترویج استاندارد گفت: قانون ملی استاندارد درحال بازنگری است که امید می‏رود در همین مجلس یا در اوایل مجلس بعدی قانون سازمان ملی استاندارد تغییر پیدا کند.

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، علی سعادتی در همایش روز جهانی استاندارد، به اهمیت استاندارسازی تولیدات اشاره و اظهار کرد: امسال استاندارد 90 ساله و در ایران 50 ساله می‎شود.

 

وی افزود: با توجه به اهمیتی که استاندارد دارد خوشبختانه توانسته جایگاه خود را پیدا و به صورت مستقل فعالیت کند اما می ‏طلبد مردم نیز به استاندار به عنوان یک موضوع تفننی نگاه نکنند.

 

 

 

سعادتی با بیان اینکه استاندارد فقط منحصر به بخش تولید نمی‎شود، گفت: استاندارد با توجه به اهمیتی که دارد در تمامی حوزه‎ها کاربرد دارد و باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: قانون ملی استاندارد درحال بازنگری است که امید می‌‏رود در همین مجلس یا در اوایل مجلس بعدی قانون سازمان ملی استاندارد تغییر پیدا کند.

 

 

 

سعادتی به رویکردهای جدیدی که در سازمان استاندار درحال وقوع است اشاره کرد و گفت: هر کجا ردپایی از مردم باشد همانند زمان جنگ، موفقیت نیز حاصل می‎شود بر همین اساس سازمان استاندار هم در نظر دارد از این رویکرد استفاده کند.

 

 

 

وی ضرورت استاندارد بودن همه کالاها و تولیدات را یادآور شد و تصریح کرد: این مهم به تنهای محقق نمی‌شود بلکه نیازمند تلاشی همگانی از سوی همه اقشار جامعه به ویژه تولید کنندگان است که استاندارد را در این زمینه همراهی کنند.

 

 

 

سعادتی در ادامه تاکید کرد: کالاهای که با سلامت مردم در ارتباط هستند باید با تحت نظارت کامل باشند و در خصوص برخی دیگر از تولیدات نیز باید به تولیدکنندگان اعتماد شود.

 

 

 

وی افزود: آنچه در این زمینه مهم است این است که مردم چه لمس می‎کنند؛ مردم به اعتبار علامت استاندارد مواد خود را می‎خرند و این خود نشانه اعتمادی است که به علامت استاندارد دارند اما باید به این اعتماد پاسخ مثبت داده شود.

 

 

 

به گفته وی، استاندارد همه چیز را در بر می‎گیرد و زبان مشترک دنیا است و باید ما نیز به این زبان اعتقاد پیدا کنیم و به آن اهمیت دهیم چراکه با رعایت این شرایط دچار مشکل نخواهیم شد.

نظر شما چیست؟