اخبار لوازم خانگی

نگذاریم ایران را پایگاه واردات کنند

ال کا ایران : دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی تاکید کرد که در شرایط پساتحریم نباید اجازه دهیم برخی افراد ایران را به پایگاه واردات خود تبدیل کنند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، حبیب‌الله انصاری  با اشاره به تاثیرات توافق ایران و گروه 1+5 گفت: در زمان تحریم‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت هیچ‌گونه مراودات رسمی بانکی با بانک‌های خارج از ایران نداشتیم و این مانع و مساله‌ مهمی بود که با رفع تحریم‌ها، ایجاد بستر برای توسعه ارتباطات بین‌المللی و آزاد‌شدن منابع مالی بلوکه‌شده از سر راه برداشته خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که شرایط ایران برای صادرات و تهیه مواد اولیه از خارج تسهیل خواهد شد، ادامه داد: ما در این زمینه‌ها در زمان تحریم ریسک‌پذیر بودیم و با توجه به طولانی‌شدن زمان انجام این اقدامات هزینه‌ها نیز افزایش می‌یافت.

 

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به فضایی که پس از لغو تحریم‌ها ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: پس از لغو تحریم‌ها فضایی ایجاد خواهد شد که تعدادی از تجار و بازرگانان ما می‌توانند به راحتی اقدام به واردات کنند و موانع پیش‌روی آنها برداشته شده به عبارت دیگر با لغو تحریم‌ها واردات ما تسهیل می‌شود.

 

انصاری افزود: ما باید شرایط را به گونه‌ای فراهم نکنیم که افرادی که از گذشته منتظر به وجود آمدن این فضا بودند ایران را پایگاهی برای واردات‌شان کنند.

 

وی با بیان این‌که کشورهای خارجی نباید ایران را یک بازار بالقوه برای صادرات محصولات خود بدانند، گفت: در این زمینه باید برنامه‌ریزی شده و دولت با هماهنگی‌هایی که در بدنه خود به وجود آورده است، این زمینه را ایجاد کند که شرکت‌های خارجی با صنایع ما در ایران سرمایه‌گذاری مشترکی انجام دهند.

 

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به نیاز صنایع خانگی به سرمایه‌گذاری مشترک با خارجی‌ها اظهار کرد: یکی از مسائل عمده صنعت ما افزایش وسعت دید به آخرین تکنولوژی روز دنیا و مزیت‌هایی است که ایجاد شده است.

 

به گفته انصاری امروز ایران از نظر مواد اولیه اساسی مثل فولاد، مس، آلومینیوم و مواد پتروشیمی وضعیت خوبی دارد و در زمینه‌ی قطعه‌سازی نیز به جز موتور یخچال و برخی قطعات الکترونیک، قطعات لوازم خانگی با کیفیت خوبی در کشور تولید می‌شود.

 

وی با بیان این‌که ایران از لحاظ نیروی انسانی، انرژی و موقعیت جغرافیایی وضعیت خوبی دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی با صنایع ایران به نفع آنها هم هست چرا که صادرات‌شان را تسهیل کرده و هزینه‌های آنها را کاهش می‌دهد.

نظر شما چیست؟