اخبار لوازم خانگی

همکاری تجاری ایران و ژاپن در تولید لوازم خانگی با کیفیت

ال کا ایران : مراودات تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و ژاپن تنها محدود به حمل و نقل و زیرساخت انرژی نخواهد بود بلکه در حوزه محیط زیست و تولید لوازم خانگی اقدامات موثری را صورت خواهیم داد و سرمایه‌گذاری مشترک را دنبال می کنیم.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با هیات ژاپنی اظهار داشت: شرایطی که بعد از امضای توافقنامه ژنو به وجود آمده، آینده مطلوبی را برای اقتصاد ایران رقم زده است که در این میان، کشورهایی همچون ژاپن باید برای توسعه تجارت با ایران گام بردارند، این در شرایطی است که ایران و ژاپن به عنوان دو کشور در شرق و غرب آسیا ارتباط خوبی با یکدیگر داشته اند.

وی افزود: حجم تجارت دو کشور ایران و ژاپن در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته و در سال ۲۰۱۴ به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است و البته با توجه به اینکه ژاپن از ایران نفت خریداری می کند، چنانچه بهای نفت را هم به مبادلات تجاری دو کشور اضافه کنیم، رقمی ۶ میلیارد دلاری حاصل خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با استقرار دولت یازدهم و انجام مذاکرات هسته ای زمینه برای افزایش حجم تجارت فراهم شده است.

افخمی‌راد به نقش تحریم‌ها در اقتصاد ایران اشاره و خاطرنشان کرد: علی رغم این تحریم، ایران توانست براساس دکترین «ما می‌توانیم»، اقدامات ارزشمندی را انجام دهد و بسیاری از نیازمندی‌های خود را با تکیه بر توان داخلی تامین کند.

وی اظهار کرد: در بخش صنایع های تک و نانو تکنولوژی پیشرفت‌های خوبی در سال‌های تحریم حاصل شده که در این میان اولویت ما برای دوران بعد از تحریم‌ها حمایت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی با مشارکت ایرانی ها است و دولت هم تمام توان خود را به کار بسته است که پذیرای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این مسیر البته ایران نمی خواهد تنها یک مصرف‌کننده کالاهای سایر کشورهای دنیا باشد، به نحوی که می خواهد تولید مشترک با خارجی ها را صورت داده و در یک بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای اطراف، کالاهای تولیدی خود را عرضه کند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خطاب به ژاپنی ها عنوان کرد: به ایران تنها به عنوان یک بازار مصرف نگاه نکنید بلکه این بازار به لحاظ ویژگی ها بسیار متفاوت از سایر کشورهای دنیا است که از جمله آن می توان به نیروی انسانی متخصص، منابع طبیعی ارزشمند، انرژی ارزان، امنیت و آرامش در منطقه اشاره کرد.

افخمی‌راد گفت: جغرافیای ایران به عنوان یک مرکز مطلوب برای سرمایه گذاری مطرح است و در خاورمیانه نیز تنها کشوری است که می تواند به عنوان زنجیره تولید جهانی ژاپن در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: مطمئن باشید در توسعه بازار سهم قابل توجهی را از آن خود خواهید کرد و البته ایران در زمینه نانوفناوری زیستی و سایر فناوری‌ها، زمینه های بسیار مساعدی برای همکاری با ژاپن دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معدن و صنایع معدنی را از جمله اولویت‌های توسعه سرمایه‌گذاری در ایران دانست و توضیح داد: در بخش تولید خودرو و قطعات مربوطه به خصوص خودروهای آشنا با محیط زیست، هیبریدی و برقی از زمینه های مناسب برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ژاپن است.

افخمی‌راد اذعان کرد: ایران، کشور وسیعی است که در زمینه شبکه ریلی داخلی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده است، ضمن اینکه در زمینه ساخت بنادر و تهیه تجهیزات بندری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستیم.

وی اضافه کرد: ژاپن در بخش محیط زیست توسعه خوبی داشته است که ما نیازمند همکاری در این زمینه هم هستیم.

همچنین در این نشست، «هیرویوکی ایشیگه» رئیس آژانس توسعه تجارت ژاپن نیز گفت: چشم انداز مناسبی پیش روی روابط تجاری آینده ایران و ژاپن وجود دارد و رفت و آمدهای فعلی شرکت‌های ژاپنی آغازی بر توسعه روابط دو کشور خواهد بود.

وی افزود: مراودات تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و ژاپن تنها محدود به حمل و نقل و زیرساخت انرژی نخواهد بود بلکه در حوزه محیط زیست و تولید لوازم خانگی اقدامات موثری را صورت خواهیم داد و سرمایه‌گذاری مشترک را دنبال می کنیم.

نظر شما چیست؟