اخبار لوازم خانگی

شریک جدید صنعت فولاد ایران از کره آمد/ دِوو این بار در فولاد و معدن

ال کا ایران : _x000D_ مقامات ارشد هلدینگ دِوو کره جنوبی با حضور در تهران خواستار همکاری در صنعت فولاد ایران شدند. این هلدینگ پس از آنکه در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی با ایران همکاری داشته این بار قصد دارد شانس خود را در صنعت فولاد ایران امتحان کند.

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ال کا ایران»، مقامات ارشد هلدینگ دِوو در حالی برای مشارکت در طرح‌های معدنی و صنایع معدنی کشور ابراز تمایل کرده‌اند که رکودی سراسری در بخش معادن و فلزات دنیا به خاطر کاهش رشد اقتصادی چین و هند رخ داده است.

دِوو که در دهه 70 کار خود را در صنایع خودروسازی کرمان آغاز کرد، پس از آن با همکاری شرکت حایر وارد صنعت لوازم خانگی ایران شد و اینک قصد دارد با توجه به برنامه ایران برای تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404، در طرح های فولادی کشور نقش‌آفرینی کند. 

آنگونه که رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داده هلدینگ «دِوو بین‌الملل» و شرکت‌های این مجموعه برای مشارکت در طرح‌های توسعه معادن و صنایع معدنی ایران به ویژه بخش فلزات پایه در حال آماده باش به سر می برند.

آنگونه که اقتصادنیوز کسب اطلاع کرده، دِوو علاوه بر صنایع فولاد قصد دارد در صنعت آلومینویم نیز با ایران همکاری کند. مدیران این هلدینگ گفته‌اند که برای فاینانس و سرمایه گذاری در طرح‌های معدنی و صنایع معدنی مشکل خاصی ندارند و حاضرند با توجه به مزیت‌های معدنی ایران وارد همکاری مشترک با دولت و شرکت‌های بخش خصوصی شوند.

مهدی کرباسیان  در دیدار ی که دوشنبه گذشته با مدیرعامل و قائم‌مقام دِوو داشته با ابراز خرسندی از حضور مجدد شرکت‌های کره‌ای در ایران گفته است که شرکت‌های کره‌ای در شرایطی وارد ایران شده‌اند که شرکت‌های مختلفی از سراسر دنیا علاقمند به سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های توسعه هستند از همین رو باید برای حضوری موثر،‌ ابتدا از طرح‌های بالادستی ایران در بخش معدن و صنایع معدنی وارد شوند.

او به ویژگی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد ایران در سواحل جنوبی اشاره کرد و گفت: دسترسی به انرژی کافی،‌ حمل و نقل آسان،‌ نیروی انسانی متبحر و … شرایط همکاری با دوو کره را فراهم کرده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: ایمیدرو در نظر دارد با همکاری بخش خصوصی داخلی و شرکای خارجی،‌ توسعه بخش معدن وصنایع معدنی در سواحل جنوبی همچون بندرعباس و بندر چابهار را اجرایی کند این در حالی است که دسترسی ایران به بازار کشورهای منطقه مزیت دیگری برای صادرات و سودآوری طرف‌های سرمایه‌گذار ایجاد کرده است.

او برنامه اکتشاف 200هزار کیلومتر از مساحت کشور را یادآور شده و تصریح کرده است که در زنجیره تولید فولاد از بخش اکتشاف تا تولید محصول نهایی آماده سرمایه‌گذاری‌های مشترک هستیم. طرح جامع فولاد ایران جزئیات توسعه زنجیره این بخش را مشخص کرده و شرایط برای همکاری با دوو آماده است.

آنگونه که ایمیدرو گزارش داده، یانگ سانگ کیم مدیرعامل هلدینگ «دِوو بین‌الملل» به همراه قائم مقام و تعدادی از مدیران این شرکت در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو گفته است که تمایل داریم برای توسعه روابط دو کشور در این حوزه، شریک طرح های جدید ایران شویم.

هلدینگ دوو بین‌الملل که در سال 1967 تاسیس شده یکی از زیرمجموعه‌های خانواده پوسکو در کره جنوبی محسوب می‌شود و از گروه‌های مختلف فولاد،‌ ماشین‌آلات،‌ مواد پایه،‌ شیمیایی و توسعه منابع برخوردار است. میزان فروش این هلدینگ در سال 2014 به 18.6 میلیارد دلار رسید. این مجموعه از نظر فروش در رتبه پنجم شرکت‌های کره‌ای جای دارد و در حال حاضر بیش از 60درصد سهام آن در اختیار پوسکو است و افزون بر 8200 نیروی انسانی در سراسر دنیا در مجموعه‌های آن فعالیت می‌کنند.

به گفته سانگ یانگ کیم، این هلدینگ آمادگی دارد تفاهم نامه کلی برای همکاری با ایمیدرو منعقد کند و سپس برای هر بخش قراردادی جداگانه به امضا برساند.

او دلیل این امر را فرصت های متعدد ایران برای همکاری با شرکای خارجی دانسته و تاکید می‌کند که ورود به بخش فلزات پایه شروع مناسبی برای همکاری‌های دو طرف خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ دوو بین‌الملل گفته است که سرمایه‌گذاری و تجارت تخصص ما است و اکنون از فرصتی که برای حضور در بازار ایران فراهم آمده استفاده خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، کیم وو چونگ، بنیانگذار شرکت دوو در مقدمه ترجمه فارسی کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» با اشاره به ذخایر معدنی  کشورمان عنوان می‌کند که ذخایر زیرزمینی ایران فرصت ها بسیاری را برای رشد و توسعه این کشور به وجود آورده است.

نظر شما چیست؟