اخبار لوازم خانگی

رکود عمیق‌تر از آن است که با یک بسته رفع شود/ رونق فاکتور فروشی به جای خرید خودرو و لوازم خانگی

ال کا ایران : نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است رکود در اقتصاد کشور عمیق‌تر از آن است که دولت بتواند با یک بسته آن را حل کند، اما شاید تا حدی رونق در بازار با تحریک تقاضا ایجاد شود.

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پدرام سلطانی در گفت‌وگو با فارس، در مورد بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود، گفت: بسته‌ای که دولت در نظر گرفته، تا حدی برای جلوگیری از تعمیق رکود تأثیرگذار است، اما قدرت خروج اقتصاد کشور از رکود را به‌ طور کامل ندارد؛ چرا که اقتصاد کشور به دلایل متعدد و با اندازه خیلی بزرگ‌تر از کمک‌های دولت در رکود قرار دارد که بسته پیشنهادی توان اصلاح همه مشکلات را نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما بیش از هرچیز به اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم‌ها سرعت امید داریم؛ چرا که رفع تحریم قوی ترین محرک اقتصاد است.

سلطانی به این نکته اشاره کرد که دولت در شرایط کنونی به واسطه تنگناهای مالی و گرفتاری‌ که از دولت گذشته به جا ماند، شیوه صبر و احتیاط را در تصمیم‌گیری‌ها در پیش گرفته است و این بسته به اذعان وزرای دولت هم کوتاه مدت است و دولت باید تمام تلاش خود را انجام دهد، تا 6 ماه باقی مانده از سال جاری را با کوچک ترین آسیب سپری کند، تا تحریم‌ها لغو شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد بخش‌هایی از بسته خروج از رکود دولت که به کاهش نرخ سپرده قانونی و نرخ تسهیلات اشاره دارد، گفت: برخی از این موارد اگرچه ممکن است آثار مثبت داشته باشد، اما باید مراقب بود که از طرف دیگر دچار انحراف نشود؛ چرا که کمک‌هایی که برای تولید دیده شده، می‌تواند در بازار تأمین مالی و تولید اثرگذار باشد.

سلطانی این را هم گفت که تحریک تقاضا و استفاده از کارت‌های خرید به‌ویژه در بخش خرید خودرو و لوازم خانگی می‌تواند تبعات زیادی در پی داشته باشد که قبلاً هم تجربه آن وجود داشته که صرفاً با صدور یک فاکتور افراد از مبلغی بهره‌مند شوند، بدون آنکه خریدی انجام شود.

وی افزود: در عین حال در این طرح ارائه تسهیلات فقط مشمول خودرو و لوازم خانگی است و دیگر صنایع را شامل نمی‌شود، پس در نتیجه اثر مستقیمی بر سایر صنایع ندارد، مگر آنکه با ورود نقدینگی به بازار در طولانی مدت اثر آن مشخص شود.

نظر شما چیست؟