اخبار لوازم خانگی

طرح فروش اقساطی لوازم خانگی تنها برای تحریک تقاضاست

ال کا ایران : محمدرضا پورابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره کاهش میزان تولید کشور و افزایش سایه رکود بر اقتصاد به خبرنگار خبرگزاری موج اظهار کرد: متأسفانه سنگینی سایه رکود بر حوزه های تولیدی و صنعتی بیشتر

admin | 9 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا پورابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره کاهش میزان تولید کشور و افزایش سایه رکود بر اقتصاد به خبرنگار خبرگزاری موج اظهار کرد: متأسفانه سنگینی سایه رکود بر حوزه های تولیدی و صنعتی بیشتر شده است و حتی اغلب تولیدکنندگان داخلی مجبور به انبار کردن کالاهای خود شده اند زیرا برای کالاهای تولیدی، مشتری وجود ندارد.

وی گفت: در شرایطی که مشتری کافی برای اجناس داخلی وجود ندارد، بانک مرکزی برای نجات تولید از این وضعیت، طرح فروش اقساطی را به منظور کمک به چرخه تولید طراحی کرده است.

وی ادامه داد: البته باید این طرح در شورای پول و اعتبار موردبحث و بررسی قرار گیرد و البته اجرایی شدن این طرح باعث تحریک بخش تقاضا و به سبب آن افزایش تورم خواهد شد.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار تاکید کرد: اگر این طرح اجرایی شود، می تواند هم رویکرد تأمین وسایل موردنیاز مردم و واحدهای تولید را شکل دهد و همین طور یک ابزار تأمین مالی برای بنگاه های تولیدی باشد.

نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: طرح فروش اقساطی باعث تأمین نقدینگی موردنیاز تولید صنعتی و اقتصادی کشور که اکنون از این وضعیت رنج می بردند شده و سرمایه در گردش آن ها تأمین می شود و از طرفی فروش های مستمری هم برای این واحد ها ایجاد خواهد شد که باعث تحول و تحرک را در حوزه ی فعالیت های اقتصادی بنگاه های تولیدی فراهم می کند.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت بیمه، در پایان اضافه کرد: باید مشخص شود که سقف استفاده از فروش اقساطی به چه میزان و با چه نرخی است و میزان هر فرد و یا هر خانوار چه مقدار در نظر گرفته می ‎شود.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟