اخبار لوازم خانگی

پرداخت تسهیلات خودرو و لوازم خانگی منجر به تورم نمی‌شود

ال کا ایران : میزان پرداخت وام ها آنقدر زیاد نیست که باعث تحول در بازار شود اما می تواند استارت خوبی برای رونق بخشی از صنایع باشد .

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سهیلا جلودار زاده در پاسخ به این پرسش که آیا ارائه تسهیلات در حوزه خودرو ، لوازم خانگی و نیز مصالح ساختمانی از سوی دولت موجب تورم و افزایش قیمتها در بازار نخواهد شد؟، اظهار داشت : میزان پرداخت وام ها آنقدر زیاد نیست که باعث تحول در بازار شود اما می تواند استارت خوبی برای رونق بخشی به صنایع باشد .

وی هچنین در پاسخ به این پرسش که چرا در این طرح بیش از قدرت خرید مردم به رونق صنایع توجه شده؟، افزود: این موضوع تا حدودی درست است زیرا زمانی یک طرح عام المنفعه خواهد بود که میزان سود آن تنها مربوط به کارمزدها باشد و شرایط خوبی هم برای مصرف کننده فراهم شود.

وی با بیان اینکه تعیین بهره‌های بالای بانکی نوعی ربا محسوب می‌شود، گفت: سود تسهیلات باید برای مصرف کنندگان متناسب باشد و مصرف کننده نیز به نوعی پس اندازی برای خرید داشته باشد تا  بتواند اقساط خرید خود را بپردازد زیرا به دلیل نبود نقدینگی هم اکنون شاهد عدم خرید در بازار هستیم.

مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص تخلفات در این حوزه گفت: البته در گذشته نیز برای خرید جهیزیه و خرید کالای داخلی طرح هایی داده شد که متاسفانه شاهد تخلفاتی در این بخش بودیم از ارائه فاکتورهای صوری تا رانت های مختلف اما هم اکنون در بخش لوازم خانگی تمهیداتی در نظر گرفته شده تا تخلفات گذشته تکرار نشود و دیگر متقاضیان باید مستقیما از تولیدکنندگان و نمایندگی ها خرید کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه در هیچ جای دنیا بهره های بالای بانکی وضع نمی شود گفت: به منظور رونق بخش های مختلف اقتصادی و افزایش تولیدات داخلی با کیفیت ضرورت دارد تا نقدینگی به سمت بخش های تولیدی حرکت کند.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟