اخبار لوازم خانگی

بی‌برنامگی تولید، دلیل اصلی رشد منفی صنعت در بهار

ال کا ایران : _x000D_ رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران معتقد است از چندسال گذشته، به دلیل بر برنامگی در بازارها، هیچ کدام از تولید کنندگان با برنامه وارد بازار نشدند و یکی از دلایل اصلی منفی شدن رشد صنعت نیز همین است و این روند همچنان ادامه دار است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان‌پور با اشاره به رشد منفی صنعت در بهار امسال از سوی آمار منتشر شده مرکز آمار اظهار کرد: در یکسال اخیر دلال‌بازی از بازار لوازم خانگی جمع‌شده است، از این رو برخی از وجود رکود دراین بازار خبر می‌دهند که به بنده با وجود رکود در این بازار مخالفم و عوامل دیگر را دلیل کاهش خرید می‌دانم.

وی افزود: در صورت ادامه این روند تا پایان امسال، به نظر می‌رسد سال آینده اتفاقات تازه‌تری در بخش تولید لوازم خانگی ایرانی رخ دهد.

طحان‌پور با اشاره به آمار موجود از کاهش رشد صنعت در بهار امسال تصریح کرد: باید پذیرفته شود که درگذشته اتفاقاتی در بخش صنعت رخ داده است که هنوز آثار آن در این بخش دیده می‌شود و پاسخگویی به آن در زمان حال به بازار لطمه می‌زند.

او گفت: به نظر من در سال آینده مشکلات در بخش صنعت بیشتر از حال حاضر خواهد شد، چرا که همواره مردم به دنبال کالای خوب هستند و ممکن است، همین انتظارات مردم  سال آینده بازار را با انتظارات بیشتری مواجه کند. گرچه ممکن است این روند مدتی بازار را با رکود سنگین همراه کند، اما برای پیشرفت بازار مفید است.

طحان‌پور افزود: ممکن است تغییر شرایط یا ادامه رکود در بازار خرید و فروش و شرایط به وجود آمده باعث ‌شود اعتباراتی به بخش صنعت تخصیص یابد و تولیدات داخلی با کیفیت بیشتری عرضه شوند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران اظهار کرد: گرچه دلایل متعددی در رکود بخش صنعت و سایر بخش‌های زیر مجموعه آن تاثیر گذار است، اما  در مدت گذشته خروج دلال‌ بازی از بازار لوازم خانگی از دلایلی بود که برخی بر وجود رکود تاکید کردند.

وی در پاسخ به اینکه اگر دلال بازی جمع شده‌است، پس چرا رشد صنعت در بهار امسال کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر نرخ دلار حدود 3400 تومان است و پیش‌تر جنس‌های خریداری شده با دلار 2500 تومان خریداری می‌شد، اما در یکسال اخیر افزایش قیمتی در این بخش صورت نگرفته است و حتی فروش اجناس با کاهش قیمت هم همراه شده است، این روزها دیگر خانه‌های مردم انبار شرکت‌ها و تولید کنندگان نیست.

طحان‌پور یکی دیگر از مشکلات را اعطای مجوزهای بدون برنامه در بخش صنعت دانست و اظهار کرد: در دولت قبل مجوزهای بدون‌برنامه‌ای به بخش تولید داده شده است که هر روز بر تعداد این شرکت‌ها افزوده است.

وی افزود: در حال حاضر مردم خرید می‌کنند و حتی به دنبال جنس مرغوب هستند، در صنف لوازم خانگی شرکت‌هایی هستند که در شیفت کامل کار می‌کنند و فروش خوبی هم دارند. بنابراین در بخش تولید و بازار فروش مشکلی وجود ندارد و من مخالف وجود رکود در بازار لوازم خانگی هستم.

او معتقد است: باید در این زمان و نگرانی‌ها دولت به صادرات فکر کند و تولید را برای افزایش صادرات افزایش دهد. من اعتقادی ندارم که باید 2500 واحد صنفی در کشور فعالیت کنند، بلکه بر این باورم باید این واحدها کمتر و کوچکتر باشند اما تولیدات به صرفه‌تر، مرغوب‌تر و با افزایش صادرات همراه باشند.

به گفته رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران، نباید 100 کارخانه یخچال‌سازی، کولرسازی و اجاق‌سازی فعال باشد و هیچ‌کدام مفید نباشند، بلکه باید تعداد تولید کنندگان به حداقل برسد اما تولید افزایش یابد چرا که همه این تولید کنندگان بازار را اشباع کرده‌اند و بخشی از آن‌ها سهمی از تولید را به خود گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: گرچه از طرفی دیگر کارگران بیکار می‌شوند اما مقصر تولید کننده اصلی بوده است که بدون برنامه‌ریزی کارخانه‌ای تاسیس کرده و منجر به کاهش رشد صنعت شده‌است./اقتصاد نیوز/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟