اخبار لوازم خانگی

وام خرید کالا قابل واگذاری نیست

ال کا ایران : از چند روز آینده پرداخت وام کالاهای بادوام آغاز می‌شود. وام ۱۰ میلیون تومانی به کمک تولید‌کنندگان لوازم خانگی می آید تا از طریق آن ضمن خروج از رکود بتوانند به نقدینگی خود بیفزایند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، از زمان تصویب این طرح بخش تولید و بازار راهکارهای متعددی را عنوان کردند تا مطمئن شوند این پول می‌تواند به رونق بازار و تولید منجر شود. وزارت صنعت هم این روزها در کنار تولید قرار گرفته است و اطمینان داد که با تدابیر اتخاذ شده هیچ فردی نمی‌تواند از این کارت‌ها سوء‌استفاده کند.

محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در این باره به خبرنگار ما گفت: هدف از پرداخت وام 10 میلیون تومانی کمک به بخش تولید و تزریق نقدینگی به آنها است، لذا برای آنکه منابع بانکی منحرف نشود جلو تمام سوء‌استفاده‌ها گرفته شده است. وی تصریح کرد: تسهیلات جدید در قالب مشخص به حساب تولیدکنندگانی که اسامی آنها استخراج شده است واریز می‌شود، بر این اساس تولیدکنندگان با عرضه کالاهای کیفی خود می‌توانند در جذب مشتریان موفق باشند.

عباس هاشمی مدیرکل دفتر لوازم خانگی و صنایع فلزی وزارت صنعت هم به خبرنگار ما گفت: یکی از دلایلی که باعث شده بازار با رکود مواجه شود نبود تقاضا است از این‌رو با کارت‌های خرید 10 میلیون تومانی بزودی بازار رونق می‌گیرد. کارت‌های اعتباری به نام خریداری که حقوق ثابت می‌گیرد صادر خواهد شد و آن فرد مکلف به پرداخت اقساط است. از این‌رو کارت‌های مذکور قابل واگذاری به سایر افراد نیست.

وی اظهار داشت: برای کارت‌های اعتباری زمان در نظر گرفته خواهد شد. بر این اساس دارندگان کارت‌ها در یک مدت زمان مشخص می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

با توجه به شرایط پرداخت تسهیلات قطعاً مردم از این طرح استقبال خواهند کرد. وی با بیان اینکه تولید‌کنندگان در طرح فروش اقساطی در کنار دولت هستند، افزود: خوشبختانه تولیدکنندگان با اجرا شدن چنین طرحی موافق هستند چرا که می‌دانند پرداخت‌های مردم به صورت مستقیم به حساب آنها واریز می‌شود.

وی در خصوص جزئیات ارائه این کارت، گفت: وزارت صنعت برای اجرایی شدن این موضوع مکاتبات و جلسات متعددی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد و در نهایت توانست با فرآیندی ساده امکان خرید این کارت را برای خریداران به وجود آورد.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت با تأکید بر اینکه در این طرح احتمال هرگونه تخلف و انحراف به حداقل رسیده است، اظهار داشت: ما از تجربیات گذشته استفاده کردیم، در این کارت اعتباری خریداران فقط اقدام به خرید کالاهای ایرانی که فهرست آنها تهیه شده است اقدام می‌کنند. در حال حاضر فهرست تولیدکنندگان و کالاهای تولید داخل مشمول این طرح تهیه شده است و به‌محض نهایی شدن زمان ارائه، این فهرست برای اطلاع مردم اعلام عمومی خواهد شد.

خریداران با مراجعه به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معرفی شده با درج کد کالاهای ایرانی اقدام به خرید آنها می‌کنند. مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت با بیان اینکه میزان مبالغ واریزی خرید مردم به حساب کارخانه داران یا بنکداران پیش‌بینی شده است، گفت: این کارت‌ها به‌شکلی دسته ‌بندی شده است که تولید‌کننده محصول می‌تواند با روش‌های پرداختی متعدد اقدام به دریافت منابع خود کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت اجرایی شدن این طرح در بانک مرکزی تهیه شده است، اما هنوز چگونگی ارائه این کارت تعیین نشده ولی این امر به‌منزله نبود توافق نیست بلکه هم‌اکنون در حال جمع‌بندی پیشنهادها هستیم.
/بنکر/
جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟