اخبار لوازم خانگی

چشم امید بازار لوازم خانگی به کارت خرید 10 میلیونی

ال کا ایران : رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران معتقد است: کارت خرید 10 میلیون تومانی کالای ایرانی می‌تواند صنعت را فعال کند و با خروج تدریجی کالا از انبارها بخشی از بازار را رونق دهد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان‌پور با اشاره به اعطای کارت خرید 10 میلیون تومانی کالای ایرانی که یکی از طرح‌های خروج رکود از بخش صنعت است، اظهار کرد: در حال حاضر کالا در بازار فراوان و انبارها مملو از کالای مصرفی ایرانی است. اکثر شرکت‌ها از وجود تعداد زیادی کالا در انباهارهایشان خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد طرح اعطای کارت خرید به مشتریان کالاهای مصرفی کمک کننده خروج رکود از این بخش باشد.

وی افزود: البته این طرح به سرعت بازار را از کود خارج نمی‌کند اما فروش به تدریج کالاها و خروج آن‌ها از انبارها می‌تواند گردش مالی بخش صنعت را به همراه داشته باشد تا انبارها به تدریج خالی شوند و بازار به روزهای فعال خود برگردد.

وی اظهارکرد: این کارت‌های خرید به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار مطرح شده است، البته در این طرح مسلم است که دیگر مردم از حرص و ولع خرید نمی‌کنند بلکه خرید بر اساس نیازی صورت می‌گیرد که مدتی به دلیل کاهش قدرت خرید، انجام نشده است.

وی با اشاره به جزئیات خرید کالای مصرفی توسط کارت‌های خرید گفت: ابتدا باید نوع استفاده از این کارت‌ها از سوی وزارت صنعت و بانک مرکزی اعلام شود زیرا کارخانجات نمی‌توانند به تنهایی سیستم فروش راه‌اندازی کنند و به صورت مستقیم کالا را از انبار به دست مشتری برسانند، از این روبازار لوازم خانگی و ساید تولید کنندگان نیازمند اعلام جزئیات نوع خرید کالا با کارت‌های اعلام شده است.

طحان‌پور افزود: از سوی دیگر دولت تنها از ارائه این کارت خبرداده است و هنوز جزئیات به صورت دقیق اعلام نشده است. اما آنچه بیش از همه واضح است، فروش کالای ایرانی با دوام با این کارت‌های خرید است.

به گفته رییس اتحادیه لوازم خانگی تهران، در مدت اخیر برای شناساندن کالای ایرانی به خریدار تا حدی موفق عمل کرده‌ایم، چرا که باید کالای ایرانی کالای با دوام باشد تا بتواند فروش خوبی داشته باشد، از این رو این طرح نیز می‌تواند به کیفیت تولید محصولات داخلی کمک کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار جهیزیه در کشور خریداری می‌شود، پس قطعاً کالای ایرانی در این میان این فروش عظیم سهم حدود 40 درصدی خواهد داشت. پس برای تولید و فروش کالای ایرانی هیچ نگرانی وجود ندارد.

طحان‌پور با اشاره به اینکه برخی از وجود رکود در بازار لوازم خانگی خبر می‌دهند، گفت: من معتقدم در حال حاضر در بازار لوازم خانگی رکود وجود ندارد. چرا که رکود اعلام شده تحت تأثیر کاهش خرید صورت گرفته است، زیرا در چندسال گذشته نه تعداد ازدواج‌ها و نه تولید کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: این کاهش خرید بخشی به کاهش قدرت خرید از سوی مشتریان و بخشی دیگر نیز به مدیریت خرید کالای مورد نیاز از سوی مصرف کننده مربوط است، به گونه‌ای که پیش‌تر تابستان‌ها بخاری خریده می‌شد تا خانوار در زمستان با افزایش 20 درصدی قیمت مواجه نشود، اما امروز دیگر این اتفاقات رخ نمی‌دهد، کسانی که نیاز دارند خرید می‌کنند و کسی دیگر در خانه‌اش وسایل خانگی انبار نمی‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز، در راستای طرح خروج رکود از بخش صنعت در بسته اقتصادی دولت، جزئیات یکی از این روش‌ها که اعطای کارت خرید به مشتریان بود، روز گذشته توسط رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد.

روز گذشته ولی‌الله سیف در راستای طرح خرید کالای ایرانی بادوام از طریق اعطای کارت خرید، جزئیات این طرح را اعلام کرد و گفت که کارت خرید کالای ایرانی در کنار دو طرح دیگر همچون، تسهیلات خرید خودرو و کالاهای واسطه‌ای به عنوان برنامه‌های تعریف شده در این بسته خروج از رکود است.

در این باره سیف گفته است که این طرح به منظور اولویت قرار دادن سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صورت گرفته است که سال گذشته نظام بانکی توانست نقش مهمی درحرکت اقتصاد برای خروج از رکود داشته باشد و در این مرحله قرار است طرح پیشین تکمیل شود.

پیش‌تر طحان‌پور نسبت به فاکتور فروشی در این بخش ابراز نگرانی کرد و گفت که ممکن است این طرح باعث افزایش فاکتور فروشی شود، اما ظاهرا بانک مرکزی این بار دقیق‌تر از اعطای وام کالا در بانک‌ها عمل کرده است و برای این طرح مفاد محکم‌تری در نظر دارد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟