اخبار لوازم خانگی

قرار دادن posهای مخصوص طرح ده میلیونی خرید کالا، شدنی نیست

ال کا ایران : میری گفت: تجهیز نکردن فروشگاه‌ها به کارت‌خوان‌های جدید موجب سوءاستفاده می‌شود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در رابطه با طرح 10 میلیونی خرید کالای خانگی ایرانی بیان داشت: هنوز برای طرح اعطای وام 10 میلیونی کالای خانگی هیچ گونه خبر جدیدی نشده و طرح به مرحله اجرا در نیامده است.

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن این طرح مقدماتی لازم است که به نظر من فراهم آمدن این مقدمات تا حدی برای دولت و بانک مرکزی سخت است. یک موضوع قرار دادن pos و کارت‌خوان‌های جدید در تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی است که قرار است در این طرح شرکت کنند.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: چنان چه این کارت‌خوان‌ها نصب نشود ممکن است باعث سوءاستفاده از این طرح شده و عده‌ای به جای فروش کالا، پولش را به فرد بدهند. این تجهیز کردن فروشگاه در سطح کشور بسیار مشکل و هزینه بر است و این در حالی است که قرار است این طرح فقط یک بار اجرا شود.

وی بیان داشت: الان برای یک خرید یک باره اصلا کارت‌خوان‌های جدید توجیه اقتصادی ندارد، تجهیز نکردن مغازه ها و فروشگاه ها با این پوزها نیز موجب سوءاستفاده خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید قبل از اعلام این طرح با اتحادیه مشورتی می‌کردند تا امروز به این مشکلات و موانع برنخورند اما این مشورت صورت نگرفت.

میری اظهار داشت: الان در اداره ها شاید برای این طرح ثبت نام به عمل بیاید اما هنوز حتی یک کارت نیز صادر نشده است.
وی تصریح کرد: هنوز طرح 25 میلیونی خودرو تکلیفش مشخص نیست و تازه قرار شده که از این پس فکری به حال تحویل خودروها شود. خودروهایی که پولش را گرفته اند و ثبت نام هایش را کرده اند تحویل نداده اند چه برسد به طرح 10 میلیونی کالای خانگی.

وی گفت: این گونه بلاتکلیفی‌ها در روند اجرای طرح‌های مورد نظر دولت مردم را بیش از پیش سرگردان و بی اعتماد می‌کند بنابراین به نظر بنده بهتر است که قبل از هر چیز طرح های قبلی از جمله خودرو را به ثمری برسانند و بعد طرحی دیگر مانند خرید کالای خانگی را پیگیری کرده و پیگیری نمایند.

میری در پایان خاطرنشان کرد: ما در کل آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با دولت و وزارت صنعت در رابطه با طرح 10 میلیونی خرید کالا اعلام کرده و از این طرح نیز استقبال می کنیم به شرط این که دولت در این زمینه با دقت و درایت بیشتری عمل کرده و عجولانه روش های نادرست را به کار نبرد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟