اخبار لوازم خانگی

مردم منتظر اجرای طرح ۱۰ میلیونی خرید کالا نباشند/ گرانی ۳۰ درصدی لوازم خانگی از هفته‌های آینده

ال کا ایران : تکلیف این طرح روشن است، بانک مرکزی به دنبال اجرایی شدن این طرح نبوده و حاضر نیست برای این طرح پولی را وسط بگذارد

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا دیانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی در رابطه با سرانجام طرح ده میلیونی خرید کالای ایرانی بیان داشت: هنوز هیچ اقدامی در رابطه با اجرایی شدن این طرح صورت نگرفته است و مردم نیز همچنان در انتظار به سر می‌برند تا شاید این طرح عملیاتی شده و بتوانند از تسهیلات آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: این انتظار نه تنها به ضرر بازار بلکه به ضرر مردم است، زیرا باعث شده تا آن‌ها به امید این طرح صبر کرده و فعلا دست از خرید لوازم خانگی بکشند در حالی که الان بهترین زمان برای خرید این کالاها است.

دیانی به «نسیم آنلاین» گفت: در حال حاضر قیمت‌ کالاهای موجود در بازار با نرخ ارز مبادلاتی 2600 تومان است و این در حالی است که الان قیمت دلار مبادلاتی 3 هزار تومان است. بنابراین می‌توان گفت که قیمت لوازم خانگی هم اکنون 25درصد از قیمت واقعی خود پایین ‌تر است. و ظرف هفته‌های آینده ممکن است 25 تا 30 درصد بر روی آن‌ها افزوده خواهد شد.

وی تأکید کرد: با شرایطی که هم اکنون وجود دارد، به نفع مردم است که هر چه زودتر کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند و منتظر اجرایی شدن این طرح نباشند. زیرا تکلیف این طرح روشن است و مشخص است که بانک مرکزی به دنبال اجرایی شدن این طرح نیست و حاضر نیست برای این طرح پولی را وسط بگذارد.

 دیانی با بیان این مطلب که طرح ده میلیونی خرید کالای ایرانی نه تنها بازار را از رکود خارج نکرد بلکه آن را بیش از پیش در رکود به سر برد، اضافه کرد: بهتر است مردم منتظر این طرح نمانده و هر چه زودتر کالایی را که نیاز دارند خریداری کنند.

وی در پاسخ به این که آیا مردم این طرح را مورد استقبال خود قرار دادند یا خیر، اضافه داشت: مردم به این طرح تمایل داشتند اما عملا دیگر طرحی وجود ندارد که آن‌ها بتوانند از آن استقبال کرده و استفاده کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی با توجه به نزدیک شدن ایام عید و در رابطه با بازار این کالا در چنین ایامی خاطرنشان کرد: بدون شک در آن زمان حداقل یک افزایش قیمتی 15 تا 20 درصد را شاهد خواهیم بود.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟