اخبار لوازم خانگی

جمع‌آوری یخچال‌های فرسوده با هدف بهره‌وری انرژی

ال کا ایران : بر اساس تحقیقات صورت گرفته 30 درصد مصرف مردم در بخش خانگی مربوط به یخچال و فریزر، 20 درصد مربوط به روشنایی و حدود 30 درصد مربوط به سیستم های سرمایشی و گرمایشی است، لذا بر اساس اقدامات صورت گرفته قرار است که یخچال ‌های فرسوده جمع ‌آوری و یخچ

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس تحقیقات صورت گرفته 30 درصد مصرف مردم در بخش خانگی مربوط به یخچال و فریزر، 20 درصد مربوط به روشنایی و حدود 30 درصد مربوط به سیستم های سرمایشی و گرمایشی است، لذا بر اساس اقدامات صورت گرفته قرار است که یخچال ‌های فرسوده جمع ‌آوری و یخچال جدید با 20 تا 30 درصد تخفیف به متقاضیان تحویل داده شود.

ارتقای یک تا دو رتبه ‌ای مصرف انرژی در یخچال ‌ها و فریزرها در دستور کار قرار گرفته است که با احتساب تولید 660 هزار دستگاه یخچال با سامانه جدید، رقم بسیار بالایی از صرفه‌ جویی در زمینه مصرف خانگی حاصل خواهد شد.

 

طرح جایگزینی سیستم خنک ‌کننده یخچال و یخچال فریزر به منظور جایگزینی R600 به R134 دردستور کار سازمان بهره‌وری انرژی قرار گرفته است که این مبردهای جدید مزیت ‌هایی همچون ارزان ‌تر بودن، کارایی بالاتر و سازگاری با محیط زیست را دارد و هم ‌اکنون نیز این سازمان سه کارخانه تولیدکننده یخچال برای اعطای تسهیلات جهت تغییر خط تولید این کارخانه ‌ها مذاکره کرده است.

 

به‌طور کلی انتخاب یخچال فریزر با یک رتبه انرژی بهتر تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی دارد. اگر چه پارامترهای مختلفی در این زمینه مؤثر هستند ولی تقریباً یک رتبه بهبود مصرف انرژی معادل 17 درصد کاهش مصرف انرژی آن خواهد بود که این بهبود، مصرف انرژی خانوار را حدود 7 درصد کاهش خواهد داد.

 

از سوی دیگر مصرف‎کنندگان باید در حد امکان در موقع خرید یخچال و فریزر از بین مدل‎های مشابه، یخچال و فریزری را انتخاب کنند که با توجه به برچسب انرژی، دارای بیشترین بازدهی و کارائی باشد.

همچنین باید برفک‎های یخچال و فریزر را بطور منظم آب کرد، زیرا با افزایش قشر برفک، مصرف انرژی بالا می‎رود، با انتخاب یخچال‎های مجهز به سیستم برفک آب‎کن اتوماتیک، مصرف انرژی بدون دخالت مصرف‎کننده، کاهش می‎یابد.

 

علاوه‌بر این قرار دادن یخچال یا فریزر در مجاورت دستگاه‎های گرمازا مثل اجاق گاز، آب گرم‎کن، شوفاژ و همچنین زیر نور مستقیم خورشید، مصرف انرژی آنرا افزایش می‎دهد. در صورتی که امکان دیگری برای قرار دادن یخچال – فریزر در آشپزخانه وجود نداشته باشد، با یک پوشش مناسب (عایق حرارتی) می‌توان دستگاه را از حرارت و گرما حفظ کرد.

 

همچنین فریزر را می‎توان در پارکینگ یا زیرزمین قرار داد تا بازده انرژی آن در طول ماه‎های سردتر بیشتر شود و از افزایش بارهای سرمایی منزل نیز در طول ماه‎های گرمتر جلوگیری کند.

 

از سوی دیگر فضای پشت یخچال و فریزر برای گردش هوا، اغلب باید حداقل به اندازه 20 سانتی‎متر با دیوار فاصله داشته باشد همچنین لازم است لوله‎های پشت یخچال و فریزر حداقل سالی دو بار گردگیری شود. رعایت این موارد سبب انتقال حرارت بهتر بین هوا و لوله‎ها خواهد شد.

 

علاوه بر این هنگامی که یخچال و فریزر بر روی یک سطح تراز و صاف قرار نمی‎گیرد باعث می‎شود تا در یخچال بطور کامل بسته نشود و کارکرد درستی نداشته باشد و در نهایت مصرف انرژی آن افزایش یابد.

با توجه به مصرف بالای انرژی یخچال و فریزر لازم است که در ابتدا، یخچال‌های فرسوده جمع آوری شوند و بعد از آن نیز مصرف کنندگان مواردی را که میزان مصرف انرژی این کالا را کاهش می‌دهد رعایت کنند.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

نظر شما چیست؟