اخبار لوازم خانگی

واردات لوازم خانگی ۷ برابر خودرو

ال کا ایران : سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: درحالی‌که رکود اقتصاد کشور را فرا گرفته برخی برندهای خارجی با حمایت گسترده تبلیغاتی به راحتی همین بازار نیمه جان را از دست صنایع داخلی خارج کرده‌اند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حمیدرضا غزنوی با اشاره به بازار لوازم خانگی ایران اظهار داشت: بازار لوازم خانگی ایران با ۲۰ هزار میلیارد تومان حجم بازار، در حدود یک پنجم بازار خودرو ایران است در واقع از جهت حجم بازار در ایران، بازار خودرو در رتبه اول و بازار لوازم خانگی در رتبه دوم قرار دارد.

غزنوی افزود: میزان واردات لوازم خانگی ۷ برابر خودرو است و هیچ کالایی در کشور به اندازه لوازم خانگی وارد نمی شود. این درحالی است که شرکتی مانند ال‌جی با اسم تولید داخلی، از سوی دفتر مرکزی در کره جنوبی حمایت می شود به طوری که بودجه‌ای که دفتر این شرکت در کره برای تبلیغات در ایران در سال ۲۰۱۶ اختصاص داده معادل ۲۸۰۰ میلیارد ریال است.

این در حالی است که بودجه تبلیغاتی بزرگترین شرکت داخلی در کشور به طور میانگین در بهترین حالت ۸ درصد خارجی ها است.

تنهایی، قائم مقام شرکت گلد ایران که نماینده ال جی در ایران است نیز با بیان اینکه این امر طبیعی است که ما از سوی شرکت مادر حمایت شویم افزود: ما یک برند خارجی هستیم که نزدیک به ۱۰ سال است در ایران فعالیت می کنیم و به همین جهت برای حضور در بازار ایران از سوی شرکت مادر حمایت می‌شویم. ضمن آنکه ما توانستیم لباسشویی را به طور کامل در ایران تولید و سعی داریم در صورتی که بازار از رکود خارج شود،  یخچال فریزر را نیز بومی سازی کنیم.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید: شرکت‌های خارجی بخش اعظم مغازه‌های خوش جا و مناسب را در خیابان‌های بورس لوازم خانگی همچون جمهوری و امین حضور برای فروشگاه را خریداری کرده و به فروشندگان اجاره داده‌اند و در مقابل فروشگاه‌های کوچک که بعضاً جای مناسبی ندارند، در اختیار عرضه کنندگان کالای ایرانی است .

اما شاید مهم‌ترین چالش دو طرف در بخش واردات باشد جائی که تولید کنندگان داخلی این عقیده را دارند که ال جی قانون را دور می زند و در واقع تولید کننده نیست.

به گزارش جهان اقتصاد مطابق قانون در صورتی که قطعات یخچال به صورت SKD وارد شود به آنها عوارض گمرکی بالایی تعلق می گیرد اما شرکتی همچون ال جی آنها را به صورت جداگانه توسط افراد متفرقه و از مرزهای مختلف وارد می کند تا این عوارض را ندهد، امری که قائم مقام گلد ایران آن را رد نکرد و آن را مطابق قانون دانست و اظهار داشت: بنده می توانم سفارش مواد اولیه خود را به صورت تفکیکی به هر یک از شرکتهای تجاری بدهم و آنها نیز آن را وارد کنند و در واقع من عمل خلاف قانونی مرتکب نمی شوم.

اظهارات دو طرف نشان از این دارد که کارخانه‌هایی که در ایران اقدام به تولید لوازم خانگی می‌کنند هیچ قدرتی برای رقابت با برندهای خارجی را ندارند زیرا نه توان تبلیغاتی آنها را دارا هستند و نه دلارهای آنها را و اگر شرایط مطابق وضع موجود پیش برود باید بازی را کاملا به برندهای خارجی واگذار کنند.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟