اخبار لوازم خانگی

دوسوم ظرفیت کارت خرید کالا خالی ماند

ال کا ایران : بازار لوازم خانگی ایران با ارزشی حدود ٢٠‌هزار ‌میلیارد تومان، ١٤ تا ١٥‌هزار‌ میلیارد تومان از نیازش به واسطه واردات تامین می‌شود و حدود ١١‌هزار‌ میلیارد آن را دو شرکت خارجی وارد می‌کنند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی ایران با ارزشی حدود ٢٠‌هزار ‌میلیارد تومان، ١٤ تا ١٥‌هزار‌ میلیارد تومان از نیازش به واسطه واردات تامین می‌شود و حدود ١١‌هزار‌ میلیارد آن را دو شرکت خارجی وارد می‌کنند.

این خبر و هشدار را رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی داده و با تاکید بر این‌که وضع تولید لوازم خانگی در داخل ایران با این روند وارداتی در خطر است، به این نکته اشاره دارد که نباید اجازه دهیم که برندهای خارجی دائما بزرگ و برندهای داخلی هر روز کوچک‌تر شوند. به گفته او صنایع لوازم خانگی ایران در حال حاضر با ٥٠‌درصد از ظرفیت خود کار می‌کنند و ٥٠‌درصد از ظرفیت کارخانه‌ها خالی است.

محمدرضا دیانی با بیان این‌که برندهای خارجی برای کار در ایران باید به سمت واحدهای تولیدی داخلی سوق داده شوند، ادامه داد: در حال حاضر ظرفيت بسیار زیاد و امکانات خوبی برای تولید لوازم خانگی در کشور ایجاد شده که در سطح جهانی است؛ از همین رو دانش فنی محصولاتی که در ایران تولید می‌شود باید بومی‌سازی و در مرحله بعد قطعات نیز در داخل کشور تولید شود.

او با اشاره به این‌که چیزی تولید داخل است که زنجیره ارزش آن هم در ایران باشد، افزود: ١٠٠‌میلیون تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد هر شغل در کشور لازم است که با این حساب، ١٥‌هزار ‌میلیارد تومان واردات لوازم خانگی ١٥٠‌هزار فرصت شغلی را سالانه از ایران می‌گیرد.

وی با بیان این‌که یکی از مصیبت‌های صنعت لوازم خانگی موضوع سرمایه در گردش است، گفت: ما از فولاد و پتروشیمی خرید مواد را باید به صورت نقد انجام دهیم و از زمانی که این خریدها انجام می‌شود تا زمانی که به محصول تبدیل و عرضه و پول آن از بازار وصول شود یک دوره ١٠ تا ١٤ ماهه زمان می‌برد که به آن ٣٠‌درصد هزینه مالی می‌خورد.

این مقام مسئول درباره آغاز توزیع کارت اعتباری خرید کالا در برخی فروشگاه‌ها هم توضیح داد که اگر تا پایان اردیبهشت از این کارت‌ها در سه گروه هدف استفاده نشود، این کارت‌ها به گروه‌های دیگر تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: ناهماهنگی بین سازمان بازنشستگی و فرهنگیان با بانک‌های عامل بود که این هم حل شد و نخستين کارت‌ها در هفته گذشته کشیده شده است؛ اگر این سه دسته تا آخر فروردین به رقم تقریبا حدود یک‌میلیون و ٤٠٠‌هزار نفر رسیدند، کارت‌ها توزیع و کار آغاز می‌شود و اگر این‌طور نشد و به سقف ٤٢٠٠‌میلیارد نرسید کارگروهی تشکیل خواهد شد و بخش‌های دیگر وارد این ماجرا می‌شوند.

دیانی با بیان این‌که چند روز پیش درخواست تشکیل کارگروه را کردیم و امیدواریم به‌زودی تکمیل شود، گفت: برای هرکدام از سه بخش بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، فرهنگیان و تأمین اجتماعی ٣٥٠‌هزار سهمیه در نظر گرفته شده بود که درحال حاضر در هر گروه کمتر از ١٠٠‌هزار نفر اعلام تقاضا کرده‌اند.

به گفته وی هنوز اطلاع‌رسانی کافی به ذینفعان این طرح یعنی سه دسته مذکور نشده است که اگر تا آخر اردیبهشت از این امکانات استفاده نکنند، این طرح در اختیار گروه‌های دیگر قرار می‌گیرد./شهروند/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟