اخبار لوازم خانگی

سازوکار پرداخت وام‌های 6 میلیونی خرید لوازم خانگی/چه کسانی مشمول این طرح می‌شوند؟

ال کا ایران : طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از مهر ماه سال گذشته در کشور کلید خورد که طبق اعلام مسوولان مربوطه هدف اصلی این طرح خروج از رکود و تحریک کنترل شده بازار لوازم خانگی بوده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از رئیس گروه لوازم خانگی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی ایران جزئیاتی از طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را اعلام کرد.

طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از مهر ماه سال گذشته در کشور کلید خورد که طبق اعلام مسوولان مربوطه هدف اصلی این طرح خروج از رکود و تحریک کنترل شده بازار لوازم خانگی بوده است.


حال پس از گذشت حدود سه فصل از اجرای این طرح دو مقام مسوول جزئیاتی از این طرح را اعلام کردند.

رئیس گروه لوازم خانگی در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است: بازپرداخت اقساط طرح خرید کالای ایرانی 24 ماهه و سود تسهیلات 12 درصد تعیین شده است.

فرشید شمس در این مورد به رادیواقتصاد اظهار کرده است: چهار هزار و 200 میلیارد تومان به طور مساوی بین سه بانک ملی ، صادرات و رفاه تقسیم شده تا به یک میلیون و 50 هزار نفر کارت اعتباری خرید کالا ارائه شود. 

وی همچنین با اشاره به اینکه بازپرداخت اقساط طرح خرید کالای ایرانی 24 ماهه و سود تسهیلات 12 درصد است، افزود: میزان سقف این تسهیلات شش میلیون تومان تعیین شده است.

وی افزود: بانک صادرات 350 هزار کارت اعتباری خرید کالای ایرانی مربوط به سازمان بازنشستگی خدمات کشوری، بانک ملی کارت اعتباری 350 هزار نفر از کارکنان، مستمری بگیران و بازنشستگان آموزش و پرورش و بانک رفاه کارت اعتباری خرید 350 هزار نفر از مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی صادر خواهد کرد.

شمس اظهار کرد: با اجرای این طرح تولید کنندگان لوازم خانگی ، شیمیایی و سلولزی، کالای خواب، نساجی، معدنی ، برق و الکترونیک جانی دوباره خواهند گرفت و چرخ این واحدها با شدت بیشتری خواهد چرخید.

این مقام مسوول در وزارت صنعت افزود: به جهت اجرای طرح خرید کالای ایرانی 9 هزار و 200 پوز نمایندگی و 15 هزار قلم کالا در رده های مختلف اعم از لوازم خانگی، شیمیایی و سلولزی، کالای خواب، نساجی، معدنی ، برق و الکترونیک در سامانه این طرح به ثبت رسیده است.

شمس از مشارکت 140 واحد تولیدی در طرح خرید کالای ایرانی خبرداد و افزود: این واحدها از بهترین تولیدکنندگان کشور هستند.سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس سند راهبردی که در بخش خانگی دارد تعمیق عمق ساخت داخل است.

همچنین در همین مورد نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی ایران گفته است: تاکنون تنها به 20 درصد جمعیت هدف طرح خرید کالای ایرانی، کارت اعتباری ارائه شده است. 

مرتضی میری تاکید کرد: سود تسهیلات طرح خرید کالای ایرانی 12 درصد تعیین شده است و بانک ها حق ندارند بجزء دریافت دو هزار تومان بابت صدور کارت، ریالی اضافه‌تر از مردم دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به هر تولید کننده باید یک کد 13 رقمی فروش کالا ارائه دهد، بیان کرد: در حال حاضر کد سه تولید کننده لوازم خانگی باز است و مردم می توانند از کارت اعتباری خرید کنند و بقیه کدها هنوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تولید کنندگان تحویل نشده است. 

وی در ادامه از مردم خواست برای خرید کالای ایرانی شتاب و عجله نکنند تا تمامی کدهای تولیدکنندگان باز شود و همچنین مردم با مراجعه با سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه و کالای مدنظر خود را انتخاب کنند.

میری از عدم درج قیمت کالا در سایت وزارت صنعت انتقاد کرد و افزود: این نقیصه باید هرچه سریعتر برطرف شود تا مردم با آگاهی و برنامه ریزی بهتری نسبت به خرید کالا مبادرت ورزند.

وی در ادامه از ایجاد سامانه ارتباطی برای اطلاع رسانی و پاسخگویی به سئوالات و اظهارنظرهای مردمی در خصوص اجرای طرح خرید کالای ایرانی تاکید کرد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟