اخبار لوازم خانگی

سایه رکود از سر بازار لوازم خانگی کم نشد

میهن صنعت : فروشندگان لوازم خانگی حاضر به کاهش قیمت و شهروندان حاضر به خرید کالا نیستند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هرچند مردم برای خرید لوازم خانگی منتظر برجام و شکسته شدن قیمت ها ماندند اما پس از گذشت این مدت و تغییر نکردن قیمت ها به نظر می رسد مردم همچنان تمایلی به خرید ندارند و هنوز هم منتظر ارزانی و کاهش قیمت کالا در این بازار هستند.

بزرگ نمایی نیست اینکه بگوییم همه منتظر این بودند تا توافق هسته ای حاصل شود ،قیمت ها شکسته شود و بعد کالای موردنیازشان را تامین کنند و حتی خیلی ها منتظر این بودند که پس از این مدت زندگیشان کمی رنگ عوض کند اما حالا که مدتی از این ماجرا گذشته هنوز هم بازارها با گرانی دست و پنجه نرم می کنند و انگار قرار نیست سایه به این زودی سایه رکود از سر این بازارها کم شود.

بعد از چند ماه قیمت ها که شکسته نشد هیچ بلکه همه فعالان بازار از رکود و کاهش پیدا نکردن قیمت ها و اجناس وارداتی تلبار شده در انبارهایشان نگران هستند.

*توان خرید با قیمت ها همخوانی ندارد
بازار لوازم خانگی جزو بازارهایی است که مردم همچنان اخبار ریز و درشت قیمت هایش را دنبال می کنند و خبری جز گرانی به گوششان نمی رسد.
رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیر کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه پس از برداشته شدن تحریم ها قیمت ها هیچ تغییری نکرده است و مردم از این مسئله ناراضی اند یاد آور شد:

متاسفانه توان خرید مردم با قیمت ها هم خوانی ندارد و هیچ چیز نسبت به گذشته تغییری نکرده و همچنان خریدار تا مجبور نباشد برای خرید اقدام نمی کند.
اکبر زادمهر از وفور کالاهای وارداتی در بازار و پر بودن انبارهای فعالان این صنف گفت و با اشاره به اینکه هیچ شرکتی بعد از گذشت این مدت از پسا برجام قیمت ها را کاهش نداده است اضافه کرد: درحال حاضر انبارها پر از جنس با قیمت های گران است و کالاها خریداری ندارند.

زادمهر استمرار رکود در بازار این محصولات گفت: باید گفت این طرح نیز نتوانست بازار لوازم خانگی را تکان دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اوضاع به همین منوال پیش برود کاسبان و مردم هر دو ورشکسته می شوند و مشکلات روز به روز بیشتر می شود افزود: تنها منتظر زمان ماندن چاره ساز نیست دولت باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشد تا از این بحران بتوان گذر کرد و قول هایی که داده شد عملیاتی شود.

**قاچاق قانونمند لوازم خانگی و نگرانی فروشندگان
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه لوازم خانگی قاچاق که وارد کشور می شود باعث شده تا وضعیت بازار کالا با بحران روبرو شود افزود: متاسفانه قاچاق قانونمند کالا وجود دارد و غیر قابل انکار است و همین موضوع باعث خسارت این بازار شده است.

محمدی فشارکی با اشاره به اینکه قاچاقچیان به هر طریق ممکن کار خود را انجام می دهند و به تعداد زیاد این کالاها در بازار وجود دارد که همین موضوع باعث نگرانی تولید کننده داخلی است یاد آورشد: تا زمانی که ورود کالای قاچاق به این شکل وجود داشته باشد وضعیت تولید کننده داخلی رو به بهبود نمی رود و بازار همچنان با رکود دست و پنجه نرم می کند.

**امکان ورود لوازم خانگی قاچاق وجود ندارد
اما مدیر کل گمرک اصفهان با تاکید بر نظارت قوی بر واردات می گوید: به هیچ عنوان چیزی تحت عنوان قاچاق قانونمند وجود ندارد چرا که همه مبادی ورودی اصفهان به شدت مورد کنترل و بازرسی قرار می گیرد.
اسداله احمدی ونهری ادامه داد: حجم وسایل خانگی به گونه ای نیست که بتوان این لوازم را به صورت قاچاق و بدون دغدغه وارد کرد و قطعا اگر چنین چیزی وجود داشته باشد به سرعت قابل تشخیص است.

**فروش کالا نزدیک به صفر است
این گفته های احمدی در حالیست که بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که لوازم خانگی قاچاق در بازار به وفور دیده می شود و آنقدر زیاد است که نمی توان وجود آنرا انکار کرد.

یکی از فروشندگان لوازم خانگی با اظهار نارضایتی از وضعیت کنونی بازار، قیمت ها و کالاهای وارداتی گفت: ماههاست که زنجیر رکود دست فعالان بازار لوازم خانگی را بسته است و انتظار برای خروج از این رکو بی فایده بوده است.بهرامی با اشاره به این موضوع که تنها سال ۹۳ بازار خوب بود و خرید وجود داشت ادامه داد: از سال ۹۴ کلا فروش بازار لوازم خانگی نزدیک به صفر شده است و هیچ خریداری حاضر به خرید نقدی جنس نیست و مردم تا هنگامی که مجبور نباشند اقدام به خرید نمی کنند.

وی اضافه کرد: ۳ سال است رکود بر بازار به صورت وحشتناکی حاکم شده و کمر فروشندگان را شکسته است حتی طرح فروش با کارت اعتباری تنها یک سال بازار را نگه داشت آنهم نه در شاریط مطلوب و به نظر می رسد بازاریان باید با صبر و انتظار کنار بیایند.

با وجود اینکه بازار لوازم خانگی اصفهان در رکود به سر می برد تولیدکنندگان و فروشندگان حاضر به کاهش قیمت ها نیستند و خریداران هم تمایلی به خرید با این هزینه ها ندارند.

این موضوعات در حالی طرح می شود که تولیدگنندگان کوچک و بزرگ لوازم خانگی هم  این روزها شرایط خوبی ندارند و هر روز خبر تعطیلی انها با  انبار های مملو از لوازم خانگی تولید داخل به گوش می رسد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟