اخبار لوازم خانگی

نامه انجمن صنفی لوازم خانگی به رئیس‌جمهور

ال کا ایران : دیانی در این نامه ضمن انتقاد از حاشیه سازی و فضاسازی سیاسی درباره تعطیلی برندهای بزرگ لوازم خانگی مثل ارج و آزمایش، به دلایل تعطیلی این برندهای ملی اشاره کرده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دیانی در این نامه ضمن انتقاد از حاشیه سازی و فضاسازی سیاسی درباره تعطیلی برندهای بزرگ لوازم خانگی مثل ارج و آزمایش، به دلایل تعطیلی این برندهای ملی اشاره کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در نامه ای به رئیس جمهور ضمن اشاره به دلایل تعطیلی برندهای ملی نوشت: نفوذ بلامنازع مافیای واردکننده لوازم خانگی که بیشترین سهم را در واردات کشور به خود اختصاص داده‌اند، چالش عظیمی را پیش روی تولید ملی نمایان ساخته و روز به روز بر عمق این فاجعه افزوده می شود.

دیانی در این نامه ضمن انتقاد از حاشیه سازی و فضاسازی سیاسی درباره تعطیلی برندهای بزرگ لوازم خانگی مثل ارج و آزمایش، به دلایل تعطیلی این برندهای ملی اشاره کرده است.

وی ریشه بحران امروز این برندها را در “مسائلی چون نحوه واگذاری، صلاحیت خریدار، سوء مدیریت، عدم سرمایه گذاری های جدید در بخش تحقیق و توسعه برای به روز کردن تولیدات و…” دانسته و نسبت به سرایت مشکل به سایر تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور هشدار داده است.در این نامه صراحتا به مافیای واردات محصولات لوازم خانگی اشاره شده و آمده است:

«نفوذ بلامنازع مافیای واردکننده لوازم خانگی که بیشترین سهم را در واردات کشور به خود اختصاص داده‌اند، چالش عظیمی را پیش روی تولید ملی نمایان ساخته و روز به روز بر عمق این فاجعه افزوده می شود.

 واردکنندگان با در اختیار گرفتن بیشترین و بهترین فضاهای تبلیغات شهری و رسانه ملی و شبکه های خارجی فارسی زبان در تمام لایه ها و ارکان جامعه رخنه کرده و با صحنه‌سازی خطرناک و شبیه سازی، برای بهره برداری از قوانین و آیین نامه ها، خود را به مسئولین تولید کننده معرفی می کنند.» در ادامه نوشته شده است: «آن ها به جای خط تولید مبادرت به راه اندازی خطوط مونتاژ بدون عمق ساخت داخل کرده اند و به همین دلیل بسترهای لازم برای انتقال تکنولوژی، ایجاد و گسترش واحدهای تحقیق و توسعه و به تبع آن ایجاد اشتغال پایدار و عمق ساخت داخل در کشور پدید نمی آید.»

پیش از این رهبر انقلاب نیز در دیدار کارگران کشور گفته بودند: گاهی اوقات یک جنسی در داخل می تواند تولید بشود، امّا بعضی‌ها که از واردات آن جنس سودهای کلانی می برند می‌آیند جلوی این تولید داخلی را می گیرند؛ اگر شد با رشوه و اگر زیر بار نرفت، با تهدید، با جنایت.شایان ذکر است که 70 درصد بازار لوازم خانگی کشور در دست برندهای خارجی است.


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟