اخبار لوازم خانگی

همه صنایع در حال ورشکستگی هستند

ال کا ایران : فرهاد رهنما: اداره کردن کارخانه به عهده دولت نیست بلکه تخصص بخش خصوصی است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چند روزی است که حال و روز صنایع لوازم خانگی خوب نیست. ماجرای کارخانه ارج و شایعه های تعطیلی آن هم بر حال بدی این صنایع دامن زده است. عده ای معتقدند واردات بی رویه باعث این وضعیت شده است، گروهی هم نرخ دلار و مشکلات داخلی اقتصاد کشور را دخیل می دانند.

فرهاد رهنما، عضو هيات‌مديره انجمن صنايع لوازم خانگي ايران در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران درباره حل مشکلات این صنایع گفت: وضعیت صنایع لوازم خانگی خوب نیست. ما به دولت پیشنهاد کردیم یک دوره کوتاه این صنایع از پرداخت بهره کمر شکن بانک ها معاف کنند. گفتیم تا مسئولان این از خود گذشگی را بکنند، اما آنها این کار را نکردند.

او درباره مشکل ارج ادامه داد: ارج، بهترین کارخانه ایران بوده و صاحبش که از ایران رفته، اما مشکل از زمانی آغاز شد که کارخانه به این بزرگی و با تکنولوژی بالا را به بانک دادند. بانک تخصص ندارد و نمی داند جریان چیست. به این ترتیب بانک هم نتوانسته آن را اداره کند، حالا به اینجا رسیده است.

به گفته رهنما، برای این اقدام بهتر نمی شود قضاوت کرد که دولت لیاقت اداره کارخانه های تولیدی را ندارد. عضو هيات‌مديره انجمن صنايع لوازم خانگي ايران همچنین گفت: اداره کردن کارخانه به عهده دولت نیست بلکه تخصص بخش خصوصی است. این مشکل به سایر شرکت هایی که دولتی هستند هم صدق می کند.

او درباره حل مشکل پیشنهاد داد: دولت باید مانند آلمان شرقی، صنایع تحت کنترلش را به قیمت 1 دلار به بخش خصوصی واگذار کنند. دولت باید خودش را بیرون بکشد. براساس صحبت های رهنما، این اتفاق باید بیفتد. همین الان اگر تمام دارایی های ارج را تقسیم کنند، خیلی از کارخانجات حاضر هستند این برند را بگیرد و زنده کنند.

او تاکید کرد: ما آمادگی این را داریم که کارخانه ارج را بگیریم و کیفیت را بالا ببریم. ما بارها پیشنهاداتی به دولت داده ایم تا کارخانجات را نجات دهد. اما اتفاقی نیفتاده است، یا آنها فکری به حال این صنایع نکرده اند.

او همچنین گفت: کسی نمی داند آخر هر ماه چند برابر دستمزد کارگران به بانک ها بدهی بپردازید، چه حالی دارد. در حال حاضر همه صنایع لوازم خانگی، نساجی و … در حال ورشکستگی هستند. شاید در این میان، تنها مواد غذایی اوضاع شان خوب باشد. اما صنایعی هم که به شیر وابسته اند به دلیل قیمت گذاری های دولت با مشکلات خاص خود درگیرند. این نتیجه دولتی اداره کردن کارخانه هاست.

/سایت خبری اتاق تهران/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟