اخبار لوازم خانگی

تولید داخلی نیازمند خودباوری است

ال کا ایران : روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم سید کاظم دوست‌حسینی نوشت:ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه و حتی در سطح آسیا، سابقه زیادتری در صنعتی شدن دارد. به تبع این اتفاق، تولیدات صنعت گران ایرانی در عرصه‌های مختلف و از جمله تولید خودرو، لواز

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در ادامه این یادداشت که در شماره دوشنبه 31خرداد 1395 منتشر شده است، می خوانیم:کیفیت و به روز بودن این تولیدات در سال‌های ابتدایی فعالیت این بنگاه‌های صنعتی – تولیدی تا حدی بود که بازار بسیاری از کشورهای منطقه و آسیا را در اختیار داشتند.

از این رو می توان با قاطعیت حکم کرد که مدیریت دلسوزانه در کنار کار و تلاش بی‌وقفه کارگران و متخصصان ایرانی در آن برهه، عامل موفقیت برندهای ایرانی در آن دوران بوده است. 

وضعیت تولیدات ایرانی در حال حاضر به جایی رسیده که محصولات ساخت ایران با برندهای خارجی وارد بازار می شوند تا بتوانند مورد اقبال خریداران قرار گیرند. هرچند اینگونه توجیه می شود که اقبال ایرانیان به اجناس خارجی بیشتر از محصولات داخلی است و از این رو تولید کنندگان داخلی برای فروش تولیدات خود ناگزیرند تا به این ترفند دست زنند، اما تجربه خرید محصولات ایرانی با کیفیت نشان می دهد که در صورتی که محصولات ایرانی از کیفیت و ماندگاری مطلوب برخوردار باشد، خریداران از آن استقبال می‌کنند.

از این رو لازم است تولیدکنندگان داخلی در کنار افزایش تولیدات خود، به ارتقای کیفی آنها هم توجه داشته باشند. از سوی دیگر، در حال حاضر که با تلاش دولت، مشوق‌های خوبی برای تولیدکنندگان به منظور صادرات محصولاتشان فراهم آمده است، لازم است تا تولیدکنندگان تلاش بیشتری به خرج داده و در بازارهای جهانی حضور گسترده تری داشته باشند.

اما در بازار داخلی به دلیل اینکه طی سال های اخیر، تولیدکنندگان داخلی به طور جدی و پایدار حضور نداشته اند، این بازار در اختیار کالاهای خارجی قرار گرفته است، بنابراین برای اینکه تولیدکنندگان داخلی یک بار دیگر بتوانند این بازار را در اختیار بگیرند، قطعا باید راهبرد تولید خود را هوشمندانه ترسیم کنند؛ یعنی از یک سو به توسعه تکنولوژی و دانش تولیدی خود اقدام کنند و از سوی دیگر به موضوع بازاریابی در سطح گسترده اهتمام بورزند. نقطه تکمیل این فرایند هم البته تولید محصولات با کیفیت و بادوام است که باید به عنوان اصلی ترین هدف تولیدکنندگان داخلی مد نظر قرار گیرد.

با چنین سیاستی احیای صنایع افول‌کرده دور از دسترس نیست و حتی می توان صنایع جدیدی را با تکیه بر اعتماد و اقبال خریداران داخلی ایجاد کرد و توسعه داد. دست کم در مورد صنایعی که همچنان سرپا ایستاده اند، لازم است تا این خودباوری و اتکا به خریداران داخلی شکل گرفته و بسط پیدا کند.

در حالی که ایرانیان در تولیدات نساجی و پوشاک ید طولایی دارند و محصولات آنها هم از کیفیت و مرغوبیت برخوردار است، استفاده از مارک های ایرانی می‌تواند در صورت تداوم به یک برند جهانی تبدیل شود./روزنامه آرمان/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟