اخبار لوازم خانگی

دلال‌ها از بازار لوازم خانگی رفته‌اند

ال کا ایران : لوازم خانگی جزو وسایل ضروری هر خانه و خانواده‌ای است. انواع وسایل منزل برای راحتی و آسایش مردم ساخته و عرضه می‌شود و به جرات می‌توان گفت خانه‌ای نیست که این اقلام تولیدی درآن نباشد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طی سال‌های اخیر آنچه در این بازار بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد، عدم ثبات قیمت‌ها، دلال‌بازی و جنس قاچاق بود. اما طی یکی دو سال اخیر ظاهرا بازار به تعادل رسیده و عطش خرید به دلیل ترس از بالارفتن قیمت‌ها از بین رفته است.

در همین ارتباط محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران معتقد است جنس خوب در بازار موجود است و مشتری هوشمند می‌داند چه کالایی را خریداری کند.

طحان‌پور در مورد وضعیت فعلی بازار می‌گوید: تولید خیلی پایین آمده، ولی هنوز جنس باکیفیت پیدا می‌شود. لوازم خانگی رابطه مستقیمی با جشن‌ها و مراسم‌های عروسی دارد که الان کمتر خبری از این گونه برنامه‌هاست.در ماه مبارک رمضان خودبه‌خود میزان فروش کمتر می‌شود.

وی از مشکلات پیش‌روی تولید و عرضه لوازم خانگی می‌گوید: شرایط کار که مساعد نیست، ولی می‌توان گفت کمی بهتر شده است و آن به خاطر جمع شدن بساط دلال‌بازی و سفته‌بازی است. این اتفاقات در زمان دولت قبلی بسیار رایج و معمول بود و همه دلال شده بودند. همه هرچه که دست‌شان می‌آمد می‌خریدند تا در آینده گران‌تر بفروشند.

خانه، زمین، مغازه، سکه، دلار همه اینها از دست دلال‌بازی د رامان نماند، ولی الان این کارهای سوء جمع شده و می‌شود گفت که قدمی رو به جلو بوده و به‌طور کلی خرید و زندگی مردم قاعده‌مند شده است. مردم دیگر نگران احتیاجات خود نیستند، چون به اندازه رفع نیاز داخلی جنس موجود است. به همین دلیل قیمت‌ها از سال 92 ثابت مانده است، چون کسی جنس نمی‌خرد تا انبار کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه می‌افزاید: هزینه‌های تولید خیلی بالاست، در حال حاضر تقاضا بیشتر از مصرف است و حاشیه سود کمتر شده است. در سال‌های 91 -90 فروخته پشیمان بودیم و الان نفروخته پشیمان! سود فروش هم بین یک تا 3درصد است که واقعا منصفانه نیست. این رقم باید 10 درصد باشد تا هم تولید‌کننده و فروشنده سود مناسبی ببرند و ضرر نکنند.

وی در مورد وضعیت اجناس و کالاهای موجود در بازار می‌گوید: 60 درصد اقلام موجود در بازار داخلی است که شامل انواع لوازم خانگی می‌شود. تولیدات داخلی از کیفیت خوبی برخوردارند که در 700 واحد تولیدی ساخته می‌شوند. برندهای خوب در کشور وجود دارند که رقابت خوبی با نمونه‌های خارجی دارند.

وی در مورد محصولات خارجی به روزنامه فرصت امروز می‌گوید: شرکت‌های بزرگ و مارک‌های معتبر در کشور حضور فعال دارند و واردات آنها کاملا قانونی است و مشکلی برای ثبت سفارش ندارند. به‌طور کلی کالایی که کیفیت خوب و ظاهر شکیلی داشته باشد و خدمات پس از فروش مناسبی هم ارائه کند ماندگار است، در غیر‌این صورت خودبه‌خود کنار می‌رود./فرصت امروز/


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟