اخبار لوازم خانگی

کوچکترها بیشتر قاچاق می‌شوند

میهن صنعت : قاچاق لوازم خانگی در حوزه کالاهای بسیار کوچک است، اما درباره کالاهای بزرگ کم است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: قاچاق لوازم خانگی در حوزه کالاهای بسیار کوچک است، اما درباره کالاهای بزرگ کم است.
محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران از آغاز طرح برخورد جدی با فروشندگان کالای قاچاق در بازار تهران از شنبه آینده خبر می‌دهد.

علیرضا جمشیدی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، از کشف 25 انبار بزرگ لوازم خانگی قاچاق خبر داده و گفته بود:«در چند ماه گذشته نیروی انتظامی پرونده‌های مهمی را کشف کرده است به‌عنوان مثال به‌تازگی به من خبر دادند که 25 انبار بزرگ لوازم خانگی قاچاق کشف شده است.» این خبر با هیچ جزئیات دیگری همراه نبود و اطلاعاتی درباره محل کشف این کالاها و اجناس آن‌ها در دست نیست.

«پایگاه خبری اتاق ایران» برای بررسی این مسئله به سراغ اتحادیه لوازم خانگی رفت. محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی نیز این مسئله را از چند منبع مختلف پیگیری کرد و بعد از آن گفت: ما از این موضوع هیچ خبر و اطلاعی نداریم. خودمان هم در اخبار تلویزیون دیدیم که در بندر گناوه، کاسه و بشقاب قاچاق کشف کرده بودند. شاید این موضوع هم برای شهرستان‌ها باشد. اتحادیه لوازم خانگی از این موضوع هیچ اطلاعی ندارد و خواهش می‌کنیم سازمان‌های مسئول جزئیات آن را در اختیار ما هم بگذارند.

وی درباره همین میزان قاچاق اجناس چینی و ضربه آن‌ها به اقتصاد و تولید داخلی می‌گوید: تولیدات چینی ما بسیار با کیفیت هستند. ولی از کشور چین کالای بی‌کیفیت وارد می‌کنند. جلوی این‌ها را باید بگیرند. واحد صنفی وقتی یک کارتن، دو کارتن می‌خرد، متهم می‌شود. ما در تلاشیم آن‌ها هم نخرند. اما در مرز و مبدا باید واردات قاچاق کنترل شود.

طحان‌پور درباره وضعیت کلی قاچاق در صنعت لوازم خانگی نیز چنین روایت می‌کند: قاچاق لوازم خانگی در حوزه کالاهای بسیار کوچک است، اما درباره کالاهای بزرگ کم است. این میزان قاچاق هم از طریق بانه وارد کشور می‌شود. ما برای جلوگیری از قاچاق در این مرز پیشنهاد داده‌ایم در 20 کیلومتری بانه مراقب بگذارند. الان روند اینطور است که در آنجا افراد به صورت شخصی کالای قاچاق را وارد می‌کنند، همسرشان را هم با خودشان می‌برند و تا کسی چیزی می‌گوید، می‌گویند برای مصرف شخصی است. قاچاق، قاچاق است. این بهانه‌جویی‌ها صحیح نیست. باید از مبدا جلوی آن را بگیرند. حالا در خود بانه نمی‌توانند، 20 کیلومتر بعد از آن این کار را انجام دهند.»

طحان‌پور درباره برنامه‌های اتحادیه لوازم خانگی برای برخورد با قاچاق در بازار تهران برای «پایگاه خبری اتاق ایران» توضیح می‌دهد:«ما در حیطه خودمان، برنامه‌های جدی داریم و از شنبه هفته آینده فشارها را برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق و برخورد با فروشندگان اجناس قاچاق شدیداٌ افزایش می دهیم. قاچاق نباید در ممکلت باشد. من مسئولم در حوزه لوازم خانگی تهران برخورد کنم و اطلاع رسانی هم می‌کنیم؛ کسانی که کالای قاچاق بفروشند، اجناس‌شان ضبط و معدوم می شود.»

او ادامه می‌دهد:«برخوردی که در کوچه مروی صورت گرفت، بسیار خوب بود. به مرکزی برای فروش لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق تبدیل شده بود و باید برخورد می‌شد. ما هم برنامه داریم که با توجه به سفارش و پیگیری رهبری، حتما با کالاهای قاچاق برخورد کنیم. البته برنامه ما مانند طرح کوچه مروی ضربتی نیست. عده‌ای موازی و با برگ سبز حرکت می‌کنند، ولی بعضی‌ها شیطنت‌هایی دارند. اصلا در حوزه لوازم‌ خانگی وضعیت قاچاق به صورت بحرانی گسترده نیست.»

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟