اخبار لوازم خانگی

دخل ضعیف مردم و كاهش تولید لوازم خانگی

ال کا ایران : افزایش تقاضا برای خرید كالاهایی مثل تلویزیون، ماشین لباسشویی و یخچال و فریزر در جامعه‌ها علامت می‌دهد كه وضعیت درآمدی شهروندان خوب است و خانواده‌ها علاوه بر اینكه پوشاك و خوراك را تامین كرده‌اند پس‌اندازی داشته‌‌اند كه كالاهای بادوام خریداری

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، افزایش تقاضا برای خرید كالاهایی مثل تلویزیون، ماشین لباسشویی و یخچال و فریزر در جامعه‌ها علامت می‌دهد كه وضعیت درآمدی شهروندان خوب است و خانواده‌ها علاوه بر اینكه پوشاك و خوراك را تامین كرده‌اند پس‌اندازی داشته‌‌اند كه كالاهای بادوام خریداری می‌كنند. این افزایش تقاضا به كارخانه‌ها و تولیدكنندگان علامت می‌دهد كه تولید خود را افزایش دهند.

به این ترتیب می‌توان  تولید كالای بادوام خانگی را نوعی میار اندازه‌گیری برای اقتصاد نیرومند خانواده‌ها تلقی كرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران بنابر اختیارات، وظایف و قانون عهده‌دار جمع‌آوری و توزیع اطلاعات مرتبط با تولیدات صنعتی است.

آمار ارایه شده از سوی این وزارتخانه نشان می‌دهد در ۲ ماه نخست سال ۱۳۹۵ فقط ۱۵۰ هزار دستگاه تلویزیون تخت در ایران تولید شده است كه نسبت به ۲ ماه مشابه پارسال ۲۰ درصد كاهش داشته است. علاوه بر این تولید انواع ماشین لباسشویی نیز با كاهش ۱۲ درصدی به ۶۰ هزار دستگاه و تولید یخچال و فریزر نیز با تولید ۱۱۰ هزار دستگاه در ۲ ماه اول امسال با ۷ درصد كاهش مواجه شده است.

این آمار نشان می‌دهد دخل مردم ایران امسال حتی بدتر از پارسال شده است و توانایی یا انگیزه برای نوسازی كالاهای بادوام ندارند. البته بخشی از این كاهش تولید و خرید می‌تواند ناشی از كاهش ازدواج و یا افزایش واردات باشد كه البته كاهش واردات ۱۳ درصدی سه ماه اول سال سهم عامل دوم را كمرنگ كرده است.

به گزارش ساعت ۲۴، بد بودن دخل مردم را می‌توان البته از كاهش حدود ۴ درصدی تولید خودرو سواری نیز اندازه گرفت. كاهش ۴ درصدی تولید محصولات فولادی در ۲ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه ۱۳۹۴ و كاهش ۱۰ درصدی تولید سیمان نشان می‌دهد امسال نیز رشد صنعت به دست‌انداز خواهد خورد.

تولید ۳۲ درصدی ظروف چینی، كاهش تولید ۴۶ درصدی كاشی و سرامیك در ۲ ماه اول امسال نسبت به ۲ ماه نخست پارسال نشان می‌دهد موتور صنعت هنوز روشن نشده است. این كاهش رشد صنعت در حالی است كه قرار است ایران از نظر اقتصادی قدرت اول منطقه باشد و صنعت باید پیشران این حركت باشد.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟