اخبار لوازم خانگی

توضیحی درباره آمار عجیب بانک‌های عامل کارت‌های اعتباری خرید کالا

ال کا ایران : تفاوت بالای آمار صدور و توزیع کارت‌های اعتباری خرید کالای داخلی از سوی یکی از بانک‌های عامل این طرح یکی از عوامل ابهام‌آمیز عملکرد بانک‌های عامل این طرح بود که بنابر توضیح سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی صرفا به خاطر درخواست‌های حساب ن

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا غزنوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بانک‌های عامل این طرح عملکرد استاندارد خود را دارند، اظهار کرد: تفاوت آماری که در صدور و توزیع کارت‌های اعتباری خرید کالا در بانک ملی پیش آمده بود به خاطر درخواستی بود که از سوی استان آذربایجان مطرح شد و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را یک تخلف محسوب کرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان آذربایجان درخواستی مبنی بر صدور ۳۴ هزار کارت را برای کل پرسنل خود مطرح کرد که البته این درخواست، بدون درخواست اولیه کارکنان طرح شده بود که در نهایت به علت عدم مراجعه متقاضیان برای دریافت کارت‌ها یک اختلاف شدید میان کارت‌های اعتباری خرید کالای داخلی صادر شده و توزیع شده بانک ملی به وجود آمد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه با اشاره به این‌که این درخواست با حسن‌نیت انجام شده بود، عنوان کرد: اداره آموزش و پرورش این استان به نوبه خود می‌خواست تا فرآیند صدور کارت‌ها را جلو بیندازد، اما عدم هماهنگی با کارکنان باعث شد تا این گپ آماری ایجاد شود.

غزنوی درباره‌ عملکرد بانک ملی در طرح کارت‌های اعتباری خرید کالای داخلی، افزود:  خود بانک ملی با ارسال گروه‌هایی به استان‌های مختلف و ایجاد ارتباط با اداره آموزش و پرورش هر استان تلاش کرد تا آنها را ترغیب به استفاده از این طرح کنند که البته این اقدام نیز باعث شد تا در یک ماه گذشته میزان خرید و استفاده از کارت‌های اعتباری از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به حدود هفت میلیارد افزایش پیدا کند.

وی همچنین درباره عملکرد بانک صادرات نیز اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که از عملکرد بانک‌ها به ما رسیده است، طی هفته گذشته نیز بانک صادرات توانست تا میزان استفاده از کارت‌های توزیع شده برای بازنشستگان را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به عملکرد سومین بانک عامل این طرح نیز، عنوان کرد: بانک رفاه گرچه به علت تداخل  کاراکارت‌ها که از سوی سازمان تامین اجتماعی مطرح شده بود، با کارت‌های اعتباری خرید کالای داخلی آمار قابل توجهی در توزیع کارت‌های اعتباری نداشت، اما به نظر من این بانک‌ها وظیفه خود را انجام می‌دهند و با شرایط جدیدی مانند افزایش سقف اعتبار تا ۱۰ میلیون تومان که برای کارت‌های اعتباری لحاظ شده است، جذابیت استفاده از این کارت‌ها افزایش پیدا می‌کند و به زودی استقبال مناسبی از این طرح صورت خواهد گرفت.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع لوازم خانگی ایران و جهان و نیز جدیدترین قیمت ها و بازار لوازم خانگی از طریق تلگرام به کانال اختصاصی ال کا ایران (https://telegram.me/lkirancom ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

نظر شما چیست؟