سایر خبرها

واقعیتهایی در مورد آب و دستگاه تصفیه آب

"آب هراسی" درست نیست..._x000D_ "تصفیه آب هراسی" هم صحیح نیست...._x000D_ دستگاه تصفیه آب خانگی سالهاست که توسط مهندسان خارجی طراحی و ساخته شده و وارد کشورمان شده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،این دستگاه در ابتدا جهت بازیافت آب فاضلاب سفینه های فضایی ساخته شده است و اساس کار آن اسمز معکوس(RO)است. دستگاههای تصفیه آب با کیفیت، طوری طراحی شده اند که کیفیت آب را بالا میبرند بی آنکه بر سلامت آن تاثیر منفی بگذارند.
در سالهای اخیر و بویژه در فصول گرم سال کیفیت آب شرب بخاطر زیادی املاح و سایر آلودگیها پایین آمده است بگونه ای که در بعضی مناطق شهری بد بو و بد مزه است و فقط چند راه پیش پای ما وجود دارد:
1 – آب نخوریم که چنین چیزی امکان ندارد.
2- با بی میلی و زور زورکی از آب شهری بخوریم.
3- مرتب آب معدنی بخریم که وقتگیر، نامطمئن، جاگیر و هزینه بر است.
4- از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم.
در سالهای اخیر اکثر مردم به این نتیجه رسیده بودند که بهترین گزینه نصب یک “دستگاه تصفیه آب” در منزل است. تمام کسانی که از این کالا استفاده کرده اند رضایت کامل دارند و به دیگران هم توصیه میکنند. حتی کسانی که سالی یکبار سنگ کلیه دفع میکردند، میگویند از وقتی از دستگاه تصفیه آب استفاده کرده ایم دیگر از سنگ کلیه مان خبری نیست.
به هر حال نصب دستگاه تصفیه آب در حال جا افتادن بود و فرهنگ استفاده از آن در حال رواج بود که یهویی….
“تصفیه آب هراسی راه افتاد…”
 چرا؟
شیادی، کلیپی را تهیه و منتشر کرد که در آن کلیپ، فرد توسط دستگاه الکترولیز ثابت میکند که آب بسیار آلوده و خطرناک است و همین موجب بد بینی شد.
دستگاه تصفیه آب چیز سرطانزا ندارد!! مطمئن باشید.
متاسفانه ما عوام بگونه ای هستیم که بی اطلاع از اطرافمان در طول روز انواع و اقسام مواد مضر را وارد بدنمان میکنیم. در لیوان و کاسه پلاستیکی و یکبار مصرف آش و شیر نذری داغ میخوریم. دود نایلون و سرب بنزین استنشاق میکنیم. هله هوله به بچه هامان میخورانیم. با اشتها فست فود میخوریم…نوشابه های گازدار که بماند…
ولی وقتی به کالایی جدید میرسیم جار و جنجال راه میاندازیم که بیماریزا و کشنده است. بی آنکه اطلاعات کاملی از آن داشته باشیم و دستگاه تصفیه آب هم یکی از آنهاست. دستگاه تصفیه آب بیماریزا نیست.خیالتان راحت باشد.
“دستگاه تصفیه آب اگر درست تنظیم شود همه یونها را حذف نمی کند…!!”
یکی دیگر از باورهای غلط که به خورد مردم داده شده است آنست که دستگاه تصفیه آب همه املاح مفید آب را حذف میکند. برخی میگویند: استفاده از  دستگاه تصفیه آب خوب نیست. اگر هم میزان ناخالصی ها در آب بیش از حد مجاز نباشد آیا ایرادی دارد که با استفاده از دستگاه تصفیه آب میزان این ناخالصی ها را به حد مطلوب برسانیم؟ و آبی مطمعن و با کیفیت تر مصرف کنیم؟ یادمان باشد که ما از زیادی املاح رنج میبریم نه از کمی آن و هر آنچه در آب هست مفید نیست. املاح مورد نیاز بدن بر خلاف تصور اکثریت از مواد غذایی تامین می شود که دلایل آن در مقالات قبلی اشاره شد.  آبهای برداشتی از چاههای عمیق ممکن است تصفیه نشوند و صرفا کلرزنی شوند.
⚡️فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب گزینشی کار نمیکند و همه املاح را به یک نسبت کم میکند.البته این ما هستیم که میزان کمی و زیادی املاح را انتخاب و تنظیم میکنیم.این دستگاهها مجهز به پیچ تنظیم املاح (شیر میکسر) هستند و چنانچه دستگاه توسط شخصی متعهد و متخصص و با حوصله تنظیم شود، نه تنها آب خروجی از آن مضر نیست، بلکه بسیار سبک و گوارا خواهد بود، درست مانند آب چشمه ای گوارا…
عزیزان دستگاه تصفیه آب کالایی مفید است به شرطها و شروطها:
1- از کسانی دستگاه تصفیه آب بخرید که مطمئن هستید کارشان را خوب بلدند. مارکها و فیلترهای مرغوب را میشناسند و نسبت به کارشان وسواس دارند. متاسفانه در سالهای گذشته نامتخصص ها پا به عرصه گذاشته اند و چه اشتباه کاریها که نمیکنند…
2- فیلترها را حداقل 6 ماه یکبار تعویض کنید و تنظیم آنرا چک کنید… . کل املاح محلول را بوسیله TDSمتر روی 100 تا 150 تنظیم کنید.
3- در خرید دستگاه تصفیه آب عجله نکنید.گول اقساط بلند مدت و قیمت پایین آنرا نخورید. درباره فروشنده و نصاب آن پرسوجو و دقت کنید.
3- تحت تاثیر حرفهای فروشنده های تلفنی قرار نگیرید.اگر از بقالی سر کوچه بخرید شاید مطمئن تر باشد.
4- ساده لوح نباشید.در بازار بدنبال دستگاههای ساخت کانادا، آمریکا، ایتالیا و …. نباشید چون دستگاهی که  در این کشورها ساخته شده باشد فعلا در ایران وجود ندارد. ولی بعضی برندهای تحت لیسانس این کشورها در بازار موجود است.
5- در پشت پرده بسیاری از اخبار و بحثهای کارشناسی و پزشکی اولویت هایی نهفته است که ما نمیدانیم. از دید برخی شاید نیاز به دستگاه تصفیه آب باشد اما نیاز آنقدر ضروری نیست که شرایط برای افراد سود جو مهیا بوده و قضیه را خیلی بزرگ نمایی کنند. خیلی از مردم توانایی خرید دستگاه های تصفیه آب با سیستم RO را ندارند پس نباید خیلی روی لزوم استفاده از آن تاکید کرد و شاید بهتر است دستگاه های ارزان قیمت وارد بازار شوند که همه توانایی خرید آن را داشته باشند. ولی آیا این دستگاه ها بطور کامل آب را تصفیه می کنند و آیا قادر به کاستن ناخالصی های مضرتر هستند؟
استفاده از آب، هوا، غذا و محیط سالم تر خوب است اما قضیه، بحث سلامتی است و این دستگاه ها با سلامتی مشتری ها در ارتباط هستند پس ما همکاران صنعت تصفیه آب باید جلوی ورود دستگاه های مضر ، نامطمعن ، غیر استاندارد و تقلبی را بگیریم و قبل از خرید و فروش دستگاهی، آگاهی و علم خود را در مورد فرآیند تصفیه آن بالا ببریم.

نظر شما چیست؟