اخبار لوازم خانگی

بيشتر كالاهاي خارجي در بازار لوازم خانگي قاچاق است!

قروشنده لوازم خانگي در يزد گفت: متاسفانه مبادي واردات مشكل دارد و گمرك آلوده است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با گذری در بازار لوازم خانگی می توانیم به سوال های مختلفی در خصوص تولید ملی، جایگاه کالای ایرانی در بین مردم و توقعات آنها از تولیدکنندگان داخلی و مقوله پر اهمیت قاچاق کالا به خصوص در حوزه لوازم خانگی پاسخ داد.

فروشنده لوازم خانگی در خصوص وضعیت قیمت لوازم خانگی و خرید مردم گفت: در حال حاضر بازار لوازم خانگی خوب نیست، قیمت ها افزایش یافته و قدرت خرید مردم کم شده است.

وی به تشریح میزان ایرانی و خارجی بودن اجناس موجود در بازار لوازم خانگی پرداخت .

این فروشنده لوازم خانگی اظهار کرد: 80 درصد بلورجات موجود در بازار یزد خارجی هستند و مردم بیشتر در خرید بلورجات به دنبال نوع خارجی آن هستند زیرا بلورجات ایرانی کیفیت ندارند.

آقای ع.ب اذعان کرد: ظروف چینی ایرانی  75 درصد بازار لوازم خانگی را تشکیل می دهند زیرا مردم به کیفیت این ظروف پی برده اند و از کالای ایرانی استفاده می کنند و تولیدکنندگان نیز در این محصول به رقابت خوبی رسیده اند و کالای زیبا و با کیفیت تولید می کنند.

وی ادامه داد: بازار آرکوپال دو شرکت در زمینه تولید آرکوپال فعال هستند، و 60 درصد بازار این کالا تولید ملی است.

این فروشنده یزدی گفت: نوع استقبال مردم از کالاها نشان می دهد اگر تولید داخلی با کیفیت خوب در بازار باشد.

وی عنوان کرد: متاسفانه 70 درصد استیل و لوازم آشپزخانه موجود در بازار خارجی است زیرا این محصولات در داخل به اندازه نیاز بازار در داخل کشور تولید نمی شود.

این فروشنده لوازم خانگی در یزد اظهار کرد: اگر تولیدات داخلی نیاز بازار را تامین کند و دارای کیفیت باشد مردم بین جنس داخلی و خارجی، تولید ملی را انتخاب می کنند.

این بازاری یزدی اذعان کرد: متاسفانه 95 درصد لوازم خانگی برقی ریز موجود در بازار خارجی آن هم مونتاژ چین است.

وی افزود: لواز خانگی درشت حدود 60 درصد  ایرانی است و اکنون 35 تا 40  درصد ال سی دی و صوتی تصویری خارجی است، گاز 80 تا 85 درصد ایرانی،  یخچال فریزر قشر متوسط به پایین 60 درصد ایرانی  و قشر پردرآمد هم که کلا اجناس خارجی استفاده می کنند.

فروشنده لوازم در خصوص قاچاق لوازم  خانگی تصریح کرد: مغازه دار از عمده فروش کالا می خرد به اسم اجناس وارداتی اما در حقیقت لوازم قاچاق هستند و بیشتر مغازه دار ها نمی دانند و یا می دانند اما برای تامین نیاز مغازه خود جنس را می خرند.

وی افزود:  30 تا 60 درصد اجناسی هم که برگ سبز دارند قاچاق هستند.

آقای ب گفت:  متاسفانه مبادی واردات مشکل دارد و گمرک آلوده است.

این فروشنده اذعان کرد: خود ما یک کانتینر کالا با مجوز وارد کردیم اما در پلیس راه یکی از شهرها برای اینکه بگذارند رد شویم 2ن میلیون رشوه خواستند در حالی که بار ما هیچ مشکلی نداشت.

وی گفت: سیستم دولت در برابر قاچاق کالا مشکل دارد باید از مبادی ورودی جلو قاچاق گرفته شود اما چنین عملی صورت نمی گیرد.

این فروشنده افزود: جمع کردن جنس قاچاق از انبار مغازه دار کار بدی نیست اما چطور این کالاها به فروشگاه در یزد رسیده است جای سوال است؟

اینجا ال سی دی برای مردم قیمتش زیاد است و همین ال سی دی را به راحتی مثلا از بانه خریداری می کنند با نصف قیمت شاید هم کمتر!

وی همچنین اظهار کرد: وضعیت بازار خیلی بد شده، خیلی شرکت ها یا تعطیل شدند یا تعدیل نیرو داشته اند و خیلی از فروشندگان لوازم خانگی نیز فروشگاه های خود را در یزد تعطیل کرده اند.

این مغازه دار یزدی عنوان کرد: عملا دولت نمیخواهد به تولید ملی و رونق کسب و کار در کشور کمک کند، تولید کننده ها بدون هیچ کمکی مالی از دولت می توانند روی پای خودشان بایستند و کار کنند تنها می خواهند دولت چوب لای چرخشان نگزارد.

وی بابیان اینکه این دولت صادق نیست گفت: کسب و کار هیچ رونقی نگرفته و بازار خراب است خیلی فروشنده ها جمع کرده اند و در یکسال اخیر بازار ضربه خورده است حتی بن های خرید کالا که دولت گفته بود نیز یک حرف باقی ماند و ما چنین چیزی در بازار ندیدیم.

منبع: یزد رسا

نظر شما چیست؟