اخبار لوازم خانگی

انبارها مملو از کالای داخلی است

رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: تمام نمایشگاه ها با فروش های فصلی کنونی بدون مجوز برگزار شده لذا از سازمانهای مسئول بویژه تعزیرات حکومتی می خواهیم که با آنها برخورد شود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،علی فاضلی گفت: متاسفانه برخی نهادهای غیرمرتبط در حوزه اقتصاد با برگزاری فروش های فصلی بدون مجوز سبب تحریک بازار می شوند که از نظر حرفه ای قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: متولی برگزاری نمایشگاه یا فروش های فوق العاده اتاق های اصناف و سازمان های صنعت معدن و تجارت هستند و هر گاه تشخیص دهند در مورد کالایی کمبود وجود دارد، اقدام به برگزاری نمایشگاه های فصلی خواهند کرد.

وی ادامه داد: اکنون انبارها مملو از کالاهای داخلی است و با توجه به تعدد بنگاه های صنفی ضرورتی برای برگزاری نمایشگاه وجود ندارد.

فاضلی گفت: هم در اتاق های اصناف و هم وزارت صنعت معدن و تجارت و هم به تشخیص استانداران به تفاهم رسیدیم که فعلا نیازی به برگزاری نمایشگاه نیست  لذا نباید بنگاه های صنفی که به امیدی شفل ایجاد کرده اند و در همه جا همراه دولت بوده اند را نا امید کنیم.

وی در عین حال افزود: آنچه اکنون تحت  عنوان نمایشگاه اما فروش فصلی است، ترویج دلالی و عرضه کالاهای بی کیفیت و بعضا قاچاق است و توسط کسانی اداره می شود که اهلیت ندارند.

وی ادامه داد : هیچ کدام از نمایشگاه ها  یا فروش های فصلی مجوز ندارند و به دلیل نبودن نماینده اتاق اصناف، سازمان صنعت، سازمان حمایت و تعزیرات کالای غیر استاندارد و بی کیفیت می فروشند که به نوعی توهین و اجحاف به مردم و بنگاه های صنفی است.

رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: بازار تابع رهبری و حامی دولت و قانون است لذا نباید بازارتحریک شود و ما هر گاه احساس کنیم در جهت رفاه حال مردم نمایشگاه های فصلی برگزار خواهیم کرد.

فاضلی هشدار داد: در برخی موارد مشاهده شده که در نمایشگاه های بدون مجوز مواد غذایی و یا لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد و همچنین پوشاک دست دوم شسته شده عرضه می شود و  نظارتی هم از سوی هیچ دستگاه نظارتی وجود ندارد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما چیست؟