اخبار لوازم خانگی

میزان دقیق قاچاق لوازم خانگی در دست نیست

ال کا ایران : رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: در حال حاضر میزان دقیقی از واردات لوازم خانگی به کشور وجود ندارد ولی پیش‌بینی‌ها به این صورت است که در حدود 30 درصد از نیاز داخل از طریق واردات رسمی و غیررسمی برطرف می‌شود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور در خصوص انهدام کالای لوازم خانگی قاچاق در کشور گفت: عاقبت کالاهای قاچاق در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی به طور قطع باید انهدام باشد، اما لوازم خانگی به عنوان کالای بادوام می‌تواند تحت نظارت کارگروهی 4 تا 5 نفره با ارائه خدمات پس از فروش، قیمت گذاری و فروخته شود.

وی افزود: از پول‌های حاصله از فروش کالا می‌توان در تجهیز وسایل پزشکی بیمارستان‌های دولتی استفاده کرد که منفعت آن برای کلیه افراد باشد.

طحان‌پور در خصوص شرایط بازار در صورت ورود این کالاها به بازار داخلی گفت: به جهت بی‌اطلاعی مردم از قاچاق بودن کالاها و نداشتن گارانتی امکان فروش این کالاها در مراکز بدون پروانه کسب زیاد است.

گفتنی است لوازم خانگی به عنوان یکی از کالاهای پرمصرف شناخته می‌شود و بازار داخلی کشش ورود این کالاها را دارد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از واردات کالا به دلایلی از جمله کم اظهاری، قاچاق، وجود کالاهای موازی خانگی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود 70 درصد از نیاز داخلی را کالای ایرانی و در حدود 30 درصد باقیمانده را کالاهای خارجی که از مبادی رسمی و یا غیر رسمی وارد شده‌اند، را رفع می‌کند.  

طحان‌پور عنوان کرد: در وسایلی همچون تلویزیون، یخچال، فریز، لباس‌شویی مازاد تولید داریم اما به دلیل سلیقه افراد در برخی شهرها کالای تولیدی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

وی در خصوص طرح جمع‌آوری کالای قاچاق از مراکز فروش نیز گفت: این طرح بنا بر اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته قرار بود از شهریورماه آغاز شود و در این زمینه فعالیت‌هایی صورت گرفته که کالاهایی جمع‌آوری شده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی به همراه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و اتحادیه لوازم خانگی بروی این طرح فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه پیشنهادی برای کاهش قاچاق کالا ارائه داد و گفت: در صورتی که در زمان خرید، فاکتور کالا به همراه گارانتی معتبر به خریدار ارائه شود، می‌توان شاهد کاهش قاچاق در کشور بود.

طحان‌پور خاطرنشان کرد: پیش از این نیز پیشنهاد ساماندهی واردکنندگان به کمک اتحادیه به روش گارانتی کالا به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده بود که مورد پذیرش قرار نگرفت.

نظر شما چیست؟