اخبار لوازم خانگی

کشف ۱۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در البرز

ال کا ایران : مدیرکل تعزیرات البرز از شناسایی ۱۸ میلیارد کالای قاچاق و جریمه ۶۷ میلیارد تومانی برای متهم پرونده کالای قاچاق در این استان خبر داد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی‌اکبرمختاری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: از فردی ۱۰ سوله پر از لوازم خانگی در استان البرز کشف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه این فرد اظهار داشت که از گمرک قطعه لوازم خانگی ترخیص می‌کند، افزود: به همین سبب ۴ درصد تعرفه گمرکی به گمرک پرداخت کرده است. اگر وی تعرفه گمرکی دستگاه کامل را پرداخت می‌کرد، باید بین ۴۰ تا ۶۰ درصد تعرفه گمرکی پرداخت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه این فرد به جای قطعه دستگاه کامل را منتقل می‌کرده است، گفت: با عدم نظارت لازم این لوازم از گمرکات ترخیص شده است.

مختاری با بیان اینکه ۲۵ انبار از این فرد شناسایی شده است، افزود: این انبارها در سراسر کشور وجود دارد که ۱۰ انبار آن از کالا پر بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ انبار ۹ انبار در اشتهارد و یک انبار در نظرآباد قرار دارد،‌ ادامه داد: متهم یک انبار هم در تهران دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه چند انبار از متهم در کارخانه متروکه ریسندگی نخ قرار دارد، افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده موجود در سوله ۱۸ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه این فرد به ۳ مجازات محکوم شده است، ادامه داد: این فرد به بیش از ۶۷ میلیارد تومان جریمه نقدی، ابطال کارت بازرگانی و انتشار نام در جراید و رسانه‌ها برای عموم مردم محکوم شده است. این انتقال از طریق مسیر سبز که تعرفه گمرکی کمتر دارد و به همین سبب نظارت کمتری دارد، منتقل شده است.

مختاری با بیان اینکه وی در حال حاضر با قرار ۷۰ میلیارد تومانی آزاد است، افزود: این شناسایی با همکاری تعزیرات حکومتی، اطلاعات سپاه و مبازره با کالای قاچاق نیروی انتظامی استان البرز انجام شده است.

نظر شما چیست؟