اخبار لوازم خانگی

لباسشویی‌های سطلی سامسونگ هم منفجر می‌شوند

ال کا ایران : براساس هشدار سازمان امنیت مصرف‌کنندگان آمریکایی، ماشین‌های لباسشویی سطلی سامسونگ هم ممکن است حین کار منفجر شوند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تاکنون 21 گزارش از انفجار ماشین‌های لباسشویی سامسونگ از نوعی که از بالا پر می‌شوند، در آمریکا ثبت شده است که در یک مورد، انفجار به قدری شدید بوده است که ماشین لباسشویی دیوار پارکینگ مصرف‌کننده را تخریب کرده است.

درست در روزهایی که سامسونگ گرفتار رسوایی انفجار باتری‌ گوشی‌های گلکسی نوت 7 خود است، خبر دیگری بازار لوازم خانگی این شرکت عظیم کره‌ای را با مشکل مشابهی مواجه کرده و ممکن است سال سیاهی را برای سودآوری شرکت رقم بزند.

گزارش‌های ثبت‌شده در تگزاس، ایندیانا و جورجیا حاکی از این است که تاکنون 21 مصرف‌کننده شکایت‌های جدی از انفجار ماشین لباسشویی سامسونگ خود به سازمان حفظ امنیت مصرف‌کنندگان آمریکایی ارائه داده‌اند. این گزارش‌ها حاکی از این است که وقتی لباسشویی پر و مشغول به کار بوده، ناگهان منفجر شده است.

اگرچه علت و ابعاد این حوادث هنوز در دست بررسی است اما سازمان مصرف‌کنندگان طی یک هشدار رسمی در وب‌سایت خود به دارندگان لباسشویی‌های سطلی (مدل‌هایی که در آنها در روی آنها تعبیه شده است) توصیه کرده است در هنگام استفاده از دستگاه‌هایی که بین سال‌های 2011 تا 2016 تولید شده‌اند، اصول ایمنی را رعایت کنند.

سامسونگ در نخستین واکنش خود به این گزارش‌ها توضیح داده است که استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های حجیم و ضدآب مانند پتو یا چادر اتومبیل، در دور بالا می‌تواند موجب آسیب دیدن دستگاه یا بروز مسائل امنیتی برای مصرف‌کننده شود. این شرکت تأکید کرده است در هنگام شستن این لوازم باید از دور کند ماشین استفاده شود و این‌که تاکنون هیچ گزارشی از انفجار هیچ ماشین لباسشویی در دور کند مطرح نشده است.

با وجودی‌ که ماشین‌های لباسشویی «درجلو» هیچ حادثه‌ای نداشته‌اند و اعلامیه سازمان مصرف‌کنندگان نیز یک هشدار است که در آن مدل خاصی مشخص نشده است، یک مورد از این حوادث منجر به تشکیل پرونده قضایی برای سامسونگ و درخواست خسارت شده است.

در صورتی‌که وجود نقص فنی در این لباسشویی‌ها اثبات شود، سامسونگ با مشکل تجاری بزرگی روبه‌رو خواهد شد. این شرکت در اعلامیه خود یادآوری کرده است که میلیون‌ها ماشین لباسشویی از سال 2011 صدها میلیون بار توسط مصرف کنندگان پر و روشن شده‌اند اما هیچ حادثه‌ای رخ نداده است و این شرکت تا کشف علت این چند مورد، به تحقیقات مشترک با سازمان مصرف کنندگان ادامه می‌دهد./آنا/

نظر شما چیست؟