اخبار لوازم خانگی

تنها ۳۰ درصد کالای قاچاق از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود

ال کا ایران : فرمانده دریابانی هرمزگان ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان‌کرد و گفت: تنها ۳۰ درصد از واردات کالای قاچاق به داخل کشور از مبادی غیررسمی است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»به نقل از تسنیم، سرهنگ علی میرشمسی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بیش از 60 ماموریت مستقیم بر عهده دارد اظهار داشت: نیروی دریابانی و مرزبانی هرمزگان تا عمق 400کیلومتری آبهای آزاد حضور دارد و از مرزهای ایران اسلامی پاسداری می‌کند.

وی بیان داشت: امنیت حاصل در مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران حاصل تلاش و تعامل مرزبانی، سپاه و ارتش است که علی‌رغم مرزهای آبی طولانی در تمامی نقاط حضور داشته و تمامی تحرکات در سطح خلیج فارس و دریای عمان را تحت نظر دارند.

فرمانده دریابانی هرمزگان در ادامه با تشریح عملکرد این نیرو در 6 ماهه نخست سال جاری در استان تصریح‌کرد: در استان بیش از 4 هزار شناور فاقد هویت وجود دارد و در 6 ماه نخست سال برای 2 هزار فروند از این شناورها توسط این نیرو با صدور دفترچه انتظامی ساماندهی شده است.

میرشمسی همچنین از توقیف 5 فروند لنج صیادی متجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی در 6 ماهه نخست سال جاری خبرداد و گفت: این شناورها عموما متعلق به کشور امارات است که به بهانه صید وارد مرزهای آبی کشور شده بودند.

وی اضافه کرد: نیروی دریابانی هرمزگان در کشف مشروبات الکلی 42 درصد و قاچاق سوخت نیز به میزان یک میلیون و 459 هزار و 200 لیتر و افزایش 56 درصدی  رشد داشته است و کشف دخانیات نیز در همین مدت با کشف بیش از 28 میلیون و 100 هزار نخ سیگار 81 درصد افزایش کشف به همراه داشته است.

فرمانده دریاباین هرمزگان افزود: در این مدت در کشف اجناس خوراکی قاچاق 307درصد افزایش کشف، نوشیدنی های قاچاق 2800 درصد افزایش، لوازم خانگی قاچاق 83درصد، لوازم آرایشی 126 درصد افزایش، قطعات خودرو401 درصد و چای 9هزار درصد افزایش کشف داشته ایم.

میرشمسی ادامه داد: بالغ بر 128 درصد افزایش در کشف تلفن همراه و قطعات جانبی با کشف 16 هزار دستگاه طی 6  ماهه نخست سال شاهد بودیم.

وی همچنین از کشف بالغ بر 99 هزار بسته داروی قاچاق و بالغ بر 780 هزار کیلو گرم برنج قاچاق در هرمزگان خبر داد و افزود:  در 6 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 8 هزار و 400 دستگاه ماهواره در استان کشف شده است.

فرمانده دریابانی هرمزگان با اشاره به کشف بالغ بر 14 هزار کیلوگرم ماهی قاچاق در هرمزگان خبر داد و گفت: بیش از 448 درصد افزایش کشف صید غیرمجاز و همچنین 601 درصد افزایش در کشف تور صیادی غیر مجاز در هرمزگان صورت پذیرفته است.

وی در ادامه از افزایش 50 درصدی کشف انواع مواد مخدر در هرمزگان خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 4تن انواع مواد مخدر در هرمزگان کشف شده است.

میرشمسی با بیان اینکه در استان هرمزگان قاچاق چی مسلح وجود ندارد گفت: در پی اقدامات صورت گرفته در استان شاهد کاهش ورود کالای قاچاق به کشور از طریق مبادی غیررسمی هستیم.

فرمانده دریابانی هرمزگان در پایان از افزایش 104 درصدی کشف پرونده‌های بالای یک میلیارد ریال در استان خبر داد و افزود: بزرگترین ماموریت ناجا در هرمزگان بر مبنی برخورد با سرشاخه‌های قاچاق در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل تعریف شده است.

نظر شما چیست؟