اخبار لوازم خانگی

توقیف 456 شناور بی هویت درهرمزگان

بندرعباس- فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: 456 فروند شناور بی هویت ظرف 6 ماهه نخست امسال در استان توقیف شد که بیشتر آن ها لنج های صیادی بوده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سرهنگ علی میرشمسی روز یکشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مجموع سه هزار تا چهار هزار شناور بی هویت درهرمزگان وجود دارد که 2 هزار فروند تاکنون شناسنامه دار شده -دفترچه انتظامی برای آنها صادر شده- اما مجوز صید ندارند.
وی بیان داشت: شناورهایی که نمی توانند مجوز صید بگیرند، در بخش گردشگری ساماندهی می شوند که از رفتن آن ها به سمت قاچاق جلوگیری شود و تاکنون 60 فروند شناور در این بخش مجوز گرفته اند.
فرمانده دریابانی هرمزگان اظهارکرد: همچنین دراین مدت پنج شناور غیرمجاز و بی هویت از کشورهای بیگانه نیز توقیف شده است.
میرشمسی یادآورشد: تمام موتورهای شناورهای سبک و سنگین در جهت شناسایی شناورها و جلوگیری از سرقت و جابه جایی موتور، پلاک گذاری می شود که از حدود 2 ماه پیش تاکنون با اجرای این طرح، یکهزار و 500 فروند شناور پلاک گذاری شده است.
وی گفت: مرزبانی مسئولیت امنیت دریا و مرزهای دریایی را برعهده دارد که دراین راستا کمیسیون مرزبانی که 30 سازمان عضو آن هستند، برای پیگیری و بررسی مسائل دریایی و ساحل تشکیل شده است.
فرمانده دریابانی هرمزگان اظهارکرد: با شناورهایی که موجب آلودگی دریا، سرعت زیاد ، نداشتن جلیقه نجات، نبود مسائل ایمنی، نداشتن بیمه و کپسول آتش نشانی باشند، به جد برخورد و جریمه می شوند.
*کشف چهار تن انواع مواد مخدر در هرمزگان
به گزارش ایرنا، سرهنگ میرشمسی یادآورشد: در این مدت 6 ماه، چهار تن انواع مواد مخدر تریاک، حشیش، موادشیمیایی و غیره در استان کشف شد که این میزان نسبت به همسنجی با پارسال که 2 تن بود، 52 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه روند قاچاق در هرمزگان کاهش یافته است، گفت: ورود مواد مخدر به استان هرمزگان و کشور بیشتر از مسیر جاسک که بیشترین عمق دریایی (400 کیلومتر) را دارد، صورت می گیرد که تقویت و کنترل مسیرهای ورودی در دستور کار دریابانی قرار دارد.
*کشف یک میلیارد و 459 هزار لیتر قاچاق سوخت در هرمزگان
این مسئول اضافه کرد: در مدت 6 ماه نخست امسال، یک میلیارد و 459 هزار لیتر قاچاق سوخت کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 52 درصد افزایش داشته است.
فرمانده دریابانی هرمزگان ارزش کالای قاچاق کشف شده را 500 میلیارد ریال عنوان کرد که نسبت به همسنجی با پارسال 119 درصد افزایش داشته است.
*کشف پنج هزار تور صیادی غیرمجاز در هرمزگان
وی گفت: همچنین در این مدت پنج هزار تور صیادی غیرمجاز در هرمزگان کشف شد که دراین راستا 601 درصد افزایش داشتیم.
این مسئول اضافه کرد: 24 هزار کیلوگرم انواع ماهی و میگو غیرمجاز نیز کشف شد که 448 درصد نسبت به با پارسال افزایش کشف داشتیم.
فرمانده دریابانی هرمزگان یادآورشد: همچنین در این مدت 700 هزار بسته اجناس خوراکی قاچاق با 307 درصد افزایش، 738 هزار قوطی انواع نوشیدنی قاچاق با 2 هزار و 800 درصد افزایش، 30 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق با 83 درصد افزایش، 123 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق با 126 درصد افزایش، 11 هزار قطعه از خودرو و وسایل نقلیه قاچاق با 401 درصد افزایش و سه هزار و 500 کیلوگرم چای با 9 هزار درصد افزایش کشف شد.
سرهنگ میرشمسی اضافه کرد: کشف 16 هزار دستگاه تلفن همراه و قطعات آن با 128 درصد افزایش، کشف 99 هزار بسته دارو با 544 درصد افزایش، کشف 28 میلیون و 100 هزار نخ سیگار قاچاق با 81 درصد افزایش، کشف 780 هزار کیلوگرم برنج قاچاق با 10 هزار درصد ، کشف هشت هزار و 400 دستگاه ماهواره با سه هزار و 400 درصد افزایش ، کشف 231 هزار عدد سی دی غیرمجاز، کشف 42 درصد مشروبات الکلی و کشف 252 هزار عدد سایر کالاهای قاچاق با هفت درصد افزایش از دیگر کشفیات دریابانی در این مدت 6 ماه است.
وی گفت: سیاست ناجا ورود به داخل دریا بویژه عمق دریا است که دراین راستا باید دهنه لارک که اصلی ترین راه ورود قاچاق به استان بسته شود که اگر این اقدام صورت گیرد، 60 درصد ورود قاچاق کنترل می شود.
وی گفت: تقویت کمربند کنترلی و بازرسی از شناورها و پیشگیری از جزیره لاوان تا هرمز و دیگر مناطق و مرزهایی دریاییی نیز در اولویت دریابانی هرمزگان قرار دارد.
فرمانده دریابانی هرمزگان با اشاره به اینکه مرزبانی استان حدود 60 ماموریت مستقیم دارد، اظهارکرد: دریابانی کمترین عمق دریایی استان 12 مایلی (20 کیلومتری) و بیشترین عمق دریایی 200 مایلی (400 کیلومتری) دریا را تحت نظارت و کنترل دارد.
سرهنگ میرشمسی گفت: باوجود اینکه استان هرمزگان دارای یکهزار و 100 کیلومتر مرز دریایی و یکهزار و 400 متر ساحل است اما از بیشترین امنیت برخوردار است که این مهم با تلاش شبانه روزی نیروهای مرزبانی و همکاری مردم ایجاد شده است.

نظر شما چیست؟