اخبار لوازم خانگی

۵۸ میلیون دلار کالای ایرانی به آمریکا صادر شد

در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۸.۵ میلیون دلار کالا از ایران به آمریکا صادر و ۱۰۸.۵ میلیون دلار کالا از این کشور وارد ایران شده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی افت 2 درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور در 8 ماهه نخست سال میلادی گذشته بالغ بر 170.8  میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به 167 میلیون دلار کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه های ژانویه تا اوت امسال 108.5 میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 36 درصدی داشته است. آمریکا در ماه های ژانویه تا اوت 2015 بالغ بر 170.8 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات آمریکا از ایران در 8 ماهه نخست امسال نیز 58.5 میلیون دلار گزارش شده است. در مدت مشابه سال قبل واردات آمریکا از ایران صفر بوده است.

دولت آمریکا بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک که از نیمه ژانویه 2016 به اجرا گذاشته شده واردات برخی کالاها از جمله فرش، زعفران، پسته و خاویار از ایران را آزاد کرده است. طی سالهای گذشته و در پی تحریم‌های این کشور صادرات ایران به آمریکا به مرز صفر رسیده بود.

بر اساس این گزارش در هشتمین ماه سال جاری میلادی 10.8 میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 18 درصدی داشته است. آمریکا در اوت سال قبل 13.2 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.  میزان واردات آمریکا از ایران در این ماه نیز 16.8 میلیون دلار گزارش شده است. در اوت سال قبل واردات آمریکا از ایران صفر بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما چیست؟