اخبار لوازم خانگی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه : برخوردهای سازمان یافته با قاچاق کالا از مبداء یک ضرورت است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش کالای قاچاق تبدیل به فساد در اقتصاد کشور شده و در این زمینه شناسه دار کردن کالاها یکی از اقداماتی است که می تواند از حجم کالای قاچاق در کشور بکاهد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: ورود کالا اگر با تعرفه گمرکی از مبادی رسمی صورت نگیرد، فرصت های اشتغال و همچنین گردش اقتصادی و مالی را از بین می برد و  دولت را از عواید واردات قانونی همچون درآمدهای گمرکی بی بهره می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، وی تصریح کرد: برای مبارزه صحیح با قاچاق، ابتدا باید در مبادی ورودی جلوی قاچاق کالا را بگیریم چون قاچاق کالا تیری رها شده به سمت سلامت اقتصاد کشور و  تولید داخلی بوده و استقلال اقتصادی را تضعیف و شکاف طبقاتی را تشدید می‌کند. برخوردهای سازمان یافته با قاچاق کالا از مبداء و همچنین مقابله جدی با ورود آن به بازار می تواند اقدامی در راستای حمایت از تولید ملی باشد.

یوسفیان با بیان اینکه کالای قاچاق هر روز اقتصاد کشور را به بن بست جدید می‌کشاند، گفت: با وجود اظهارنظرهای مسئولان در خصوص قاطعیت در برخورد با قاچاق اما شاهد هستیم که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله جدی با  قاچاق هنوز به طور کامل انجم نشده است.

یوسفیان افزود: گسترش قاچاق علاوه بر نابودی تولیدداخلی می‌تواند بر قیمت‌ کالاها در بازار  اثرات نامطلوبی به جا گذارد زیرا تقاضای کل را افزایش می‌دهد. محدودیت عرضه کالا به بازار، باعث افزایش قیمت‌ها و بروز فشارهای تورمی می شود و در ‌‌نهایت دشواری‌هایی را به ویژه برای اقشار آسیب پذیر جامعه در تأمین نیازهای اساسی به وجود خواهد آورد.

نظر شما چیست؟