اخبار لوازم خانگی

قاچاق سازمان‌یافته ۲۴ کانتینر کالا با کارت بازرگانی یک خانم خانه‌دار

قاچاقچیان با سوء استفاده از کارتهای بازرگانی یکبار مصرف و تخلفهای صورت گرفته، ۲۴کانتینر ظروف شیشه‌ای را به صورت سازمان یافته به کشور قاچاق کردند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز گذشته خبر قاچاق سازمان یافته 345تن ظروف شیشه‌ای از هرمزگان توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شد، در این خصوص اطلاعات بیشتر  حاکی از آن است که وارد کننده اصلی از کارت بازرگانی یک بار مصرف و اجاره‌ای یک خانم خانه دار سوء استفاده کرده است.

بر اساس گزارش تسنیم، با توقیف 5 کانتینر ظروف شیشه‌ای در اواخر سال گذشته در گلوگاه شهید میرزایی هرمزگان، با همکاری نیروی انتظامی  و گمرک، قاچاق 28 کانتینر ظروف شیشه‌ای از طریق جزیره  قشم محرز می‌شود.

گزارش تیم بازرسی از گمرک ایران نشان میدهد، قاچاقچیان با یک اظهار نامه برای 8 کانتینر کالا اقدام به واردات 36 کانتینر ظروف شیشه‌ای و ظروف چینی کرده‌اند. در واقع قاچاقچیان توانسته‌اند با استفاده از کارتهای بازرگانی یکبار مصرف و تخلفهای صورت گرفته، 28 کانتینر از این اجناس که تعرفه گمرکی آنها 76درصد است را بدون پرداخت عوارض و حقوق دولتی وارد کشور کنند.

همچنین بر مبنای این گزارش، 8 کانتینر اظهار شده قانونی، در دو پارت جداگانهء پنج  و سه تایی در اسفند 94 و فروردین ماه سال جاری ترخیص شده است. لازم به ذکر است در وهله اول برای این محموله 160میلیون حقوق و عوارض در نظر گرفته شده و در مرحله دوم 420میلیون تومان دیگر تحت عنوان مابه‌التفاوت  صادر می‌شود. بر اساس قوانین گمرکی صدور مابه‌التفاوت در صورت کم اظهاری باید با جریمه جداگانه همراه باشد.

در مورد این پرونده گفتنی است، قاچاقچیان با سو استفاده از کارتهای بازرگانی یکبار مصرف، اقدام به واردات غیر قانونی میکرده‌اند. در اردیبهشت ماه سال جاری با تحقیقات انجام گرفته در بازرسی گمرک ایران، یکبار مصرف بودن کارت بازرگانی مذکور محرز می‌شود. همچنین  با ابطال کارت بازرگانی خانم م به عنوان مدیر عامل شرکت ش.ک.ب  مشخص می‌شود، عملا امکان بازگشت چندین میلیارد تومان حقوق دولتی وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما چیست؟