اخبار لوازم خانگی

آیا سامسونگ در فکر جداسازی بخش های مختلف خود است؟

روز گذشته یک صندوق سرمایه گذاری در کشور آمریکا به نام lled Elliott Associates درخواستی را با سامسونگ مطرح کرد که در آن شرح داده آن ها معتقدند جداسازی بخش های مختلف سامسونگ و ورود آن به لیست بورس نزدک به ارزش سهام این شرکت می افزاید.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می رسد سرمایه گذاران نیز با این نظریه موافقت کردند، چرا که از روز گذشته که این خبر منتشر شد، سهام سامسونگ حدود 5 درصد افزایش یافت. شایان ذکر است شرکت های وابسته به الیوت مانند Blake Capital و Potter Capital حدود 0.62 درصد سهام غول فناوری کره جنوبی را در اختیار دارند.

پس از انتشار این خبر، یکی از مقامات سامسونگ به طور رسمی اعلام نمود:” شرکت سرمایه گذاری الیوت یکی از سهامداران سامسونگ الکترونیک است و قصد داریم بطور جدی به پیشنهاد آن فکر کنیم.” البته این بدان معنی نیست که غول عظیم کره ای به خواسته های این موسسه مالی پاسخ مثبت بدهد. واکنش سامسونگ تا این مرحله بسیار ضعیف بوده است.

به گزارش سامسونگ سنتر، موسسه الیوت در طرح پیشنهادی خود از سامسونگ خواسته تا با جداسازی واحدهای اجرایی سامسونگ آن را به یک هولدینگ تبدیل کرده و هر بخش را به صورت مستقل در لیست بورس نزدک وارد کند.

کارشناسان این موسسه همچنین از سامسونگ خواستند تا با پرداخت سود سهام 27 میلیاردی به سهامداران، ارزش سهام آن ها را افزایش دهد.

ذخایر نقدی سامسونگ به تازگی رکورد 69 میلیارد دلاری را گذراند؛ اگرچه برنامه باز خرید سهام 10 میلیارد دلاری را با هدف افزایش اعتبار بیشتر برای سهامداران آغاز کرده است.

نظر شما چیست؟